"Biznesa ētika un kultūra/ Business Ethics and Culture (EN)"

Pieteikties

14:40-16:10

Profesionālā bakalaura

Trešdiena

3

10.02.2025. - 15.06.2025.

D103

120

"K. Dinsberga"

ANOTĀCIJA

Studiju kurss paredzēts tam, lai izpētītu biznesa ētikas būtību un definīciju, kā arī tās sastāvdaļas un principus. Studenti tiek mācīti izprast ētikas kodeksa nozīmi, veidus, funkcijas un atšķirības, veidojot personālus ētikas kodus. Tāpat studentiem ir iespēja iegūt zināšanas par kiberhuligānismu, nelikumīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas novēršanu un kukuļošanu ar tiesisko regulējumu un sekām, izmantojot konkrētu gadījumu izpēti. Uzmanība tiek pievērsta arī korporatīvai sociālai atbildībai, ieinteresēto personu iesaistei, pārvaldībai un atbildībai. Studiju laikā studenti tiek iepazīstināti ar intelektuālā īpašuma ētiku, darba vietas ētiku un ētiskajiem apsvērumiem mārketingā, kā arī mācīti par tehnoloģiju ētiskajiem aspektiem, tostarp uzraudzību, privātumu, manipulācijām un ietekmi uz vidi. Kurss noslēdzas ar ētikas nozīmes apskatu dažādās dzīves situācijās, lai gūtu vispusīgu izpratni par biznesa ētiku un kultūru.


SATURS

"1.Ievadlekcija. Biznesa ētikas koncepts:  būtība un definīcija

2.Biznesa ētikas koncepts:  sastāvdaļas un principi

3. Ētikas kodekss: apraksts un veidi. Funkcijas un atšķirības.

4.Ētikas kodekss: veidošana un galvenās īpašības. Personīgais ētikas kodekss.

5. Kiberhuligānisms: veidi un noteikšanas iespējas

6.Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas novēršana. Visbiežāk izmantotās metodes un veidi. Tiesiskais regulējums un sekas. Praktiskais piemērs un iekšējās kontroles sistēma.

7.Kukuļošana. Veidi: aktīvā un pasīvā kukuļošana. Tiesiskais regulējums un sekas. Konkrētu gadījumu izpēte.

8.Korporatīvā sociālā atbildība: atbildība vides jomā, sociālā atbildība, ētiskā atbildība

9.Korporatīvā sociālā atbildība: ieinteresēto personu iesaistīšanās, korporatīvāpārvaldība, ziņošana un atbildība

10.Intelektuālā īpašuma ētika: kategorijas, principi. Plaģiāts: veidi un sekas

11.Darba vietas ētika: definīcija, īstenošanas veidi. Juridiskās sekas

12.Mārketinga ētika: aspekti un apsvērumi, nozīme un īstenošana.

13.Mārketinga ētika: maldinoša reklāmas prakse, mērķēšana uz neaizsargātām vai nelabvēlīgām grupām, kultūras stereotipu izmantošana, privātuma problēmas un datu aizsardzība, produktu vai iepakojuma ietekme uz vidi, ietekme uz patērētāju uzvedību un lēmumu pieņemšanu, godīga konkurence un pretmonopola jautājumi

14.Tehnoloģijas un ētikas jautājumi: uzraudzība, privātuma apsvērumi, digitālās manipulācijas, digitālā plaisa

15.Tehnoloģijas un ētikas jautājumi: intelekts, ietekme uz vidi, atkarība, aizspriedumi un diskriminācija

16.Pārskats: ētikas nozīme dažādos dzīves aspektos. Apgūstamo tēmu apskats.


"