Viens no mums: Rihards Audze un viņa pieredze praksē ASTRON, Nīderlandē

2022. gada 7. marts

Rihards Audze ir Ventspils Augstskolas (VeA) studiju programmas “Elektronikas inženierija” 4.kursa students, kurš ar savu neatlaidīgo darbu un nopietno attieksmi pret studijām tika izvēlēts praktikanta amatam pasaules mēroga zinātniskajā institūtā ASTRON, Nīderlandē. Šajā institūtā strādā labākie elektronikas inženieri. Rihards ir atgriezies no Nīderlandes, kur praksē aizvadīja pēdējos piecus mēnešus, un ir gatavs savu piedzīvoto ASTRON pastāstīt arī pārējiem.  Lasi tālāk un uzzini Riharda stāstu par ceļu uz panākumiem!


Pirms Rihards dalās ar savu pieredzi, jāpiemin, ka studiju programmas “Elektronikas inženierija” direktors Jānis Šate atzīst, ka Riharda panākumi norāda uz to, ka mūsu studenti ar savām zināšanām spēj pārliecināt augsta līmeņa Eiropas inženierus aicināt viņus praksē. Šate stāsta: “Rihards studē 4. kursā un viņam vēl nav bakalaura grāda. Atklāti sakot, tehniskais personāls šādās iestādēs parasti ir ļoti noslogots un izvairīgs attiecībā uz studentu iesaisti darbā, jo tas rada papildu slodzi, bet visbiežāk nedod būtisku atdevi.” Rihards prakses laikā savas zināšanas ir pierādījis, kā rezultātā ASTRON pārstāvji norādījuši, ka pēc absolvēšanas labprāt pieņemtu Rihardu pastāvīgā darbā Nīderlandē. Arī pats Rihards šādu iespēju nenoliedz.


Pastāsti par sevi, no kurienes esi, kā izvēlējies studēt VeA?


Esmu Rihards Audze, nāku no Kuldīgas, bet kopš atnācu mācīties uz VeA, lielākoties dzīvojos  pa Ventspili. Intereses un hobiji man ir vairāki, bet iemīļotākie, viennozīmīgi, ir automašīnas un datori. VeA izvēlējos studēt tāpēc, ka skola piedāvāja tos studiju virzienus, kuri man tobrīd interesēja (Datorzinātnes un Elektronikas inženierija), tā atrodas tuvu mājām (vien 1 stundas brauciens), kā arī patika pati pilsēta, gan tīrības, gan jūras dēļ.


Pastāsti par studiju virzienu, ko esi izvēlējies! Kāds bija Tavs vadmotīvs studiju programmas izvēlē?


Beigās nolēmu izvēlēties studēt Elektronikas inženieriju, kaut vai ilgu laiku domāju par datorzinātņu virzienu. Galvenais iemesls bija tas, ka, papildus interesei programmēšanā, vienmēr bijusi interese par dažādu elektronisku ierīču uzbūvi, cenšoties tās salabot un brīnoties, kādu uzdevumu katra, ierīcē esošā, komponente pilda utt. Vēlāk radās arī interese varbūt pašam kādreiz kaut ko uzbūvēt, un tieši Elektronikas inženierijas kurss nodrošina iespēju katram studentam to darīt.


Dzirdēju, ka nesen atgriezies no Erasmus prakses Nīderlandē, pasaules mēroga zinātniskajā institūtā ASTRON. Pastāsti vairāk par ASTRON!


Jā, nekad nebiju domājis ka praksi kārtošu ārpus Latvijas, bet ja reiz man tika dota iespēja to darīt, kāpēc gan nē. Bet darbs ASTRON tiešām bija vienreizēja iespēja studentam iesaistīties reālos projektos, attīstīt savas prasmes, risinot jau reālas problēmas, ar kurām ikdienā sastopas inženieri.


ASTRON ir Nīderlandes radioastronomijas institūts, kurš, galvenokārt, nodarbojas ar kosmosa izpēti, bet dažādu projektu tur ir milzum daudz. ASTRON ir pazīstami ar viņu veidotajiem LOFAR radioteleskopu masīviem, kuri ir izvietoti pa visu pasauli (arī Irbenē ir LOFAR stacija) un strādā kopīgi kā viens liels pasaules izmēra radioteleskops. Pats strādāju pie jaunā LOFAR2.0 modeļa, kurš vēl šobrīd tiek pārbaudīts un testēts visdažādākajos veidos, un pats arī piedalījos tā testēšanā.


Kā Tev tur veicās, kādi bija darba pienākumi?


Sākums bija ļoti lēns, jo par LOFAR uzbūvi un darbības principiem daudz neko nezināju, bet pēc pirmā mēneša biju jau iesildījies (izlasot 100 lpp. tehnisko dokumentāciju) un prakses laikā izdevās paveikt samērā lielu darbu. Mani darba pienākumi, galvenokārt, bija saistīti ar programmēšanu Python valodā, kur bija jāraksta dažādi masīva testēšanas un kalibrācijas skripti, ar kuru palīdzību būtu iespējams automatizēt dažādas LOFAR funkcionalitātes pārbaudi, un ģenerēt milzum daudz grafikus, kas tālāk noderētu inženieriem, lai konstatētu iespējamas problēmas un tās varētu novērst.


Bet papildus tam, daļa no darba arī bija saistīta ar paša LOFAR konstruēšanu testa zonā, jo kad tik tikko biju sācis strādāt, masīvs vēl nebija pabeigts, un to nācās uzbūvēt līdz galam, protams, ar darba vadītāju palīdzību.

 

Runā, ka šāda izdevība tiek tikai pašiem spējīgākajiem studentiem, kā domā, kas Tevi izcēla citu studentu vidū?


Tā, visticamāk, ir manis pašdisciplīna un neatlaidība, jo spējīgi darīt šos darbus mēs (kursā), manuprāt, bijām visi. Uzskatu, ja darbu var izdarīt tagad, tad to daru tagad un pabeidzu ātrāk, nevis sāku tikai dienu pirms termiņa un darbu veicu steidzoties.

 

Ko šī pieredze Tev deva? Kādas ir Tavas atziņas?


Šī pieredze, viennozīmīgi, uzlaboja manas komunikācijas spējas, jo līdz šim nebija bijis nepieciešams ikdienā sarunāties angliski, kā arī tika uzlabotas, protams, manas programmēšanas un inženierijas spējas, strādājot ar jaunām sistēmām un risinot problēmas, ar kādām skolā var pat nesastapties. Protams, pieredze deva arī vienreizējas atmiņas, pus gadu uzturoties svešā valstī, kur latviešu valodu neatrast, un uzņemt daudz iespaidīgu foto ar Nīderlandes līdzeno dabu. Katrā gadījumā, gandarījums par padarīto darbu ir milzīgs, un jau tagad mazliet pietrūkst dzīve Nīderlandē.


Ko Tu ieteiktu tiem studentiem, kas arī sapņo par darbu starptautiskā vidē, bet baidās uzdrīkstēties?


Ja tāda iespēja tiek dota, tad studentiem viennozīmīgi ieteiktu izmēģināt darbu ārzemēs, it sevišķi, ja iespējams iegūt arī finansiālu palīdzību no Erasmus, jo dzīvošana ārzemēs var izrādīties ievērojami dārgāka kā Latvijā, bet personīgi man, dzīvojot taupīgi, izdevās pat kādu daļu ietaupīt.


Manuprāt, lielākā problēma, kas varētu rasties, ir angļu valodas nezināšana, jo galvenais, kas būtu jāprot strādājot ārzemēs, ir komunicēt angļu valodā. Ja ir šaubas par to, vai praksē uzdotais darbs būs studentam pa spēkam, par to īpaši nebūtu jāuztraucas (protams, ir jāpārliecinās, ka darba vadītāji no studenta negaida kādas konkrētas priekšzināšanas darbā ar konkrēto projektu), jo visu var iemācīties, un tam ir paredzēti darba vadītāji, kuriem vienmēr var uzdot jautājumus un prasīt pēc palīdzības. Pašam arī tā bija, ka par antenām īpaši neko nezināju, bet visu nepieciešamo apguvu darba gaitā.

 

Kā Tu redzi savu nākotni pēc 5 gadiem?


Grūti pateikt, viss vēl var mainīties, bet ir liela iespējamība, ka pēc skolas absolvēšanas došos turpināt strādāt kaut kur ārzemēs, varbūt turpat Nīderlandē – ASTRON institūtā. Par to, godīgi sakot, ļoti neesmu domājis, svarīgākais vispirms ir nokārtot eksāmenus un veiksmīgi pabeigt bakalaura darbu, jo domas mainās, piedāvājumi un iespējas ir jaunas, tāpēc nav vērts par to pāragri satraukties.

Dalīties ar ziņu

Citi jaunumi

Autors Rota Rulle 2025. gada 12. septembris
Piektdien, 12. septembrī, Ventspils Augstskolā tika pasniegtas Ventspils valstspilsētas pašvaldības stipendijas par izcilību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju (IKT) jomā. Šogad kopumā tika saņemts 21 pieteikums, kurus rūpīgi izvērtēja komisija un izvēlējās 10 pašus izcilākos studentus, kuriem tās tika piešķirtas. Stipendiju piešķir reizi gadā un tās apmērs ir 250 eiro mēnesī. Stipendiju komisija, izvērtējot visus pretendentu pieteikumus, nolēma Ventspils valstspilsētas pašvaldības stipendijas par izcilību IKT jomā piešķirt: 1.Danielam Balikam – Daniels šobrīd studē Ventspils Augstskolas maģistra studiju programmas "Datorzinātnes" 1. kursā un ir uzrādījis ļoti labus rezultātus, studējot bakalaura studiju programmā. Daniels paralēli studijām arī aktīvi pilnveido savas prasmes, apmeklējot dažādus kursus un piedaloties projektos, piemēram, iegūstot Eiropas Aviācijas drošības aģentūras un Valsts aģentūras “ Civilās aviācijas aģentūra” apliecinājumu par pabeigtu tiešsaistes apmācību. 2. Martai Dzelmei – Marta ir Ventspils Augstskolas studiju programmas “Elektronikas inženierija” 3. kursa studente. Marta aktīvi piedalās dažādos projektos un konkursos, kas saistīti ar IKT nozari, piemēram, starptautiskajā elektronikas konkursā “EIFtronic 2024”. Viļņā viņa ieguva 4. vietu. Marta arī turpina pilnveidoties, apgūstot dažādas prasmes kursos un apmācībās, piemēram, saņemot teicamnieka apliecību no Ventspils Digitālā centra par teicami apgūtu interešu izglītības nodarbību kursu “Mājas lapu programmēšanas skola”. 3. Rodrigo Laurinovičam – Rodrigo šobrīd studē Ventspils Augstskolas maģistra studiju programmas "Elektronika" 1.kursā, bet pirms tam ir absolvējis bakalaura studiju programmu "Elektronikas inženierija". Rodrigo ir stažējies Eiropas Kosmosa aģentūrā un kopā ar komandu ieguvis starptautisko SpaceOps balvu par izciliem sasniegumiem kosmosa misijās. Viņš arī piedalījies Ventspils Starptautiskajā cīņas robotu hakatonā "Combat Robotics 2025". Rodrigo izrāda ārkārtīgi lielu interesi par IT jomu un piedalās dažādos gan vietēja mēroga, gan starptautiska mēroga projektos. 4. Matīsam Purviņam – Matīss ir izcili aizstāvējis savu bakalaura darbu, absolvējot Ventspils Augstskolas akadēmisko bakalaura studiju programmu "Datorzinātnes" un šobrīd turpina studijas maģistra studiju programmā. Matīss ir apguvis vairākas programmēšanas valodas, kā arī piedalās Ventspils Starptautiskā radioastronomijas centra projektā "RADIOBLOCKS". Paralēli studijām Matīss strādā par programmētāju un tādējādi ir iepazinies ar īstu ikdienas darbu. 5. Paulam Matīsam Rullim – Paula dzimtā puse ir Valmiera, kaut arī šobrīd viņš studē elektronikas inženieriju Ventspilī. Paulam vislielāko gandarījumu sagādā fiziskas ierīces izveide, kura gala rezultātā strādā kā iecerēts. Savas iegūtās zināšanas pirmajā studiju gadā arī apliecinājis piedaloties “EIFTronic 2025” konkursā Lietuvā, kur elektromērījumu disciplīnā ieguvis 1. vietu, turklāt, komandas vispārējā novērtējumā ieguvis 2. vietu. Paralēli studijām Pauls pilda Valsts Aizsardzības Dienesta pienākumus 4. Kurzemes Brigādē, kur attīsta disciplīnu, atbildību un prasmi veikt komandas darbu. 6. Tomasam Žukovskim – Tomass studē Ventspils Augstskolas bakalaura studiju programmas “Elektronikas inženierija” 2. kursā. Studiju laikā ir aktīvi piedalījies savu iemaņu uzlabošanā un ieguvis augstu vidējo atzīmi, kā arī ir piedalījies elektronikas konkursā EIFTronic 2025, kurā ar komandu ieguvis otro vietu starptautiskā līmenī, bet pats ieguvis divas pirmās vietas sekojošās nominācijās: Teorētiskais uzdevums un Digitālās ierīces savienošana. 7. Līgai Migoļai – Līga ir Ventspils Augstskolas bakalaura studiju programmas "Datorzinātnes"1.kursa studente. Mācoties vidusskolā, Līga ir piedalījusies matemātikas un programmēšanas olimpiādēs, kā arī ir izstrādājusi programmēšanas projektu - tīmekļa vietni. Līgas intereses vienmēr ir bijušas saistītas ar eksaktajām zinātnēm – īpaši matemātiku un programmēšanu, tomēr ārpus mācībām Līga piedalās arī frīsbija treniņos un sacensībās, un ir ieguvusi godalgotas vietas gan Latvijas, gan Baltijas mērogā. 8. Kristoferam Jēkabam Rozevskim – Kristofers ir Ventspils Tehnikuma absolvents un šobrīd Ventspils Augstskolā apgūst bakalaura studiju programmu "Elektronikas inženierija" 1.kursā. Kristoferam ir plašas zināšanas programmēšanā, viņš ir apguvis dažādas programmēšanas valodas, ieguvis apliecību par kursu apgūšanu "Mākslīgā Intelekta Talantu Programma 2025", kā arī ieguvis 3. vietu zinātniski praktiskajā konferencē par darbu "Mākslīgā intelekta attīstība mūsu ikdienas dzīvē". 9. Kristeram Rudzikam – Kristers ir Viļa Plūdoņa Kuldīgas vidusskolas absolvents un šobrīd studē bakalaura studiju programmas "Datorzinātnes" 1.kursā. Kristers izrāda interesi par IT nozari, ir apguvis dažādas programmēšanas valodas un programmas. Mācoties vidusskolā, ir aktīvi iesaistījies vidusskolas pašpārvaldē un ieguvis vairākas pateicības par izciliem sasniegumiem olimpiādēs un konkursos: ieguvis 2.vietu angļu valodas olimpiādē valsts novada posmā, ieguvis 1. vietu Kuldīgas novada ekonomikas olimpiādē, kā arī ieguvis sertifikātu par dalību pasākumā "Euroscola" Eiropas Parlamentā. 10. Kristers Zamarītis – Kristers ir beidzis Liepājas Draudzīgā aicinājuma vidusskolu, bet šobrīd apgūst bakalaura studiju programmu "Elektronikas inženierija" 1.kursā. Mācoties skolā ir iegūta 2. vieta matemātikas olimpiādē. Kristeru ļoti aizrauj elektronikas un mikroshēmu uzbūve un ideja, ka ar zināšanām šajā jomā ir iespējams izstrādāt un pilnveidot elektroniskas ierīces.
Autors Rota Rulle 2025. gada 11. septembris
Šajā studiju gadā VeA Mūžiglītības centrs piedāvā jaunu lekciju ciklu “Zinātne un kultūra - sabiedrībai”, kurā reizi mēnesī, sestdienās, notiks Latvijā pazīstamu zinātnieku un izcilu personību lekcijas. Šo ciklu atklās Ojārs Spārītis – mākslas vēsturnieks, akadēmiķis, eksperts kultūras mantojuma saglabāšanas un restaurācijas jautājumos. Pirmās lekcijas paredzētas 20. septembrī plkst. 11.30 - 14.30. Ojārs Spārītis runās par šādām tēmām: Muiža kā ekonomisks un kultūras fenomens Muižu kungu namu dzīve 20. un 21. gs. Latvijas sakrālais mantojums un tā atjaunošana Kurzemes bruņniecības loma Kurzemes hercogu sarkofāgu un dievnamu atjaunošanā Pieteikšanās: https://www.venta.lv/muzizglitiba/pieteiksanas Vairāk informācijas: mic@venta.lv, tālr. 29102007
Autors Rota Rulle 2025. gada 9. septembris
Ventspils Augstskolas pārstāvji 3. un 4. septembrī kopā ar sadarbības partneriem no piecām valstīm Vīnē turpināja darbu pie projekta NextTechTalent īstenošanas. Projekta galvenais mērķis ir veicināt agrīnā posma pētnieku kompetenču attīstību un veidot starptautisku sadarbības tīklu. Šobrīd ir uzsākta detalizēta situācijas izpēte – tiek izstrādāts interviju dizains jaunajiem pētniekiem un citām pētnieku karjeras attīstībā iesaistītajām pusēm, analizēts valsts regulējums, tracējošie faktori karjeras attīstībai, kā arī apkopoti labās prakses piemēri. Šī priekšizpēte būs kā pamats nākamajiem projekta posmiem, izstrādājot risinājumus, kas palīdzēs pētniekiem pilnveidot prasmes un vieglāk iekļauties darba tirgū, īpaši tādās jomās kā digitālā transformācija, zaļais kurss un zinātniski ietilpīgas tehnoloģijas ( deep tech ). Projekts paredz arī apmācību un mentoru programmu izstrādi, kā arī karjeras attīstības sistēmu ieviešanu un testēšanu. Uzmanība tiek pievērsta dažādības un iekļaušanas veicināšanai gan akadēmiskajā, gan uzņēmējdarbības vidē, lai pētniekiem no dažādām vidēm būtu līdzvērtīgas iespējas. Tāpat projekts akcentē ilgtspēju – radītie rezultāti tiek veidoti tā, lai tie būtu izmantojami arī pēc projekta īstenošanas. Ventspils Augstskolu klātienē pārstāvēja projekta vadītāja - vadošā pētniece Lilita Sproģe, administratīvā projektu vadītāja Ieva Kozlova, vadošais pētnieks Kārlis Krēsliņš, zinātniskā viesasistente - doktorante Līga Pūce un viespētniece Linda Rudzroga. Darba seminārā Līga Pūce prezentēja izstrādāto interviju veidni agrīnā posma pētniekiem, vadošais pētnieks Kārlis Krēsliņš iepazīstināja partnerus ar plānoto apmācību programmu virzieniem, kas jaunos zinātniekus labāk sagatavotu Eiropas pētniecības telpas mainīgajām prasībām, savukārt Linda Rudzroga, kura projektā atbild par komunikācijas sadaļu, ziņoja par paveikto publicitātes jomā un turpmākajām aktivitātēm, akcentējot partneru sadarbības nozīmi mērķtiecīga un nozīmīga satura radīšanā un izplatīšanā. Paplašinot zinātnisko sadarbību arī ārpus projekta ietvara, Ventspils Augstskolas vadošā pētniece, Doktorantūras skolas vadītāja Lilita Sproģe 3.septembrī viesojās arī University of Applied Sciences St. Pölten, lai iepazīstos ar augstākās izglītības iestādes studiju un pētniecības infrastruktūru un pārrunātu jauno zinātnieku pētniecības iespējas nākotnē. Lilita Sporģe tikās ar četriem St. Pölten lietišķo zinātņu universitātes pārstāvjiem starptautiskās sadarbības un pētniecības jomās. Projekts tiek īstenots Eiropas Komisijas programmas Apvārsnis Eiropa ietvaros laika posmā no 2025. gada 1. jūnija līdz 2027. gada 30. septembrim. Tā kopējais finansējums ir 1 286 375,00 eiro, no kuriem 168 750,00 eiro paredzēti projektā noteikto Ventspils Augstskolas pienākumu izpildei. Projektu koordinē bezpeļņas pētniecības organizācija MINDS & SPARKS GmbH, kas atrodas Vīnē, Austrijā. Projekta partneri ir Babeș-Bolyai Universitāte Klužas-Napokā (Rumānija); Ventspils Augstskola (Latvija); Jozefa Štefana institūts Ļubļanā (Slovēnija); Minsteres Tehnoloģiju universitāte Korkā (Īrija); Impact Hub Liepāja Liepājā (Latvija); Cluj IT Cluster Klužas-Napokā (Rumānija), un Digital Innovation Hub Slovenia Ļubļanā (Slovēnija). Sagatavoja: Linda Rudzroga Ventspils Augstskolas viespētniece E-pasts: linda.rudzroga@venta.lv
Autors Rota Rulle 2025. gada 9. septembris
Šī gada 1.septembrī Ventspils Augstskolā ir uzsākts jauns Eiropas Savienības (ES) līdzfinansēts projekts “ Ventspils Augstskolas studiju vides modernizācija ”, Nr. 4.2.1.8/2/25/I/007. Projekta īstenošanas ilgums ir 24 mēneši, līdz 31.augustam 2027.gadā. Projekta mērķis ir nodrošināt Ventspils Augstskolas studiju vides modernizāciju, kas ietver bakalaura studiju programmas "Datorzinātnes" un profesionālā bakalaura studiju programmas "Elektronikas inženierija" infrastruktūras uzlabošanu un attīstību. Lai panāktu kvalitatīvas un konkurētspējīgas izglītības nodrošināšanu, projekta ietvaros tiks veikti mērķtiecīgi pasākumi, kas vērsti uz studiju telpu tehnoloģisko modernizāciju, materiāltehniskās bāzes pilnveidošanu un informācijas un komunikācijas tehnoloģiju (IKT) ieviešanu. Tieši šīs inženierzinātņu un IT jomas programmas ir stratēģiski svarīgas Ventspils reģiona un visas Latvijas ilgtspējīgai ekonomiskajai izaugsmei, sagatavojot augsti kvalificētus speciālistus digitālās transformācijas un tehnoloģiskās attīstības veicināšanai. Projekta gaitā tiks uzlabota laboratoriju un auditoriju infrastruktūra, lai studiju telpas būtu aprīkotas ar jaunākajām tehnoloģijām un atbilstu modernas augstākās izglītības standartiem. Tiks iegādātas un ieviestas jaunākās tehnoloģijas un iekārtas, kas būtiski paplašinās studentu iespējas darboties ar nozarē aktuāliem rīkiem un programmatūrām, tādējādi sagatavojot viņus darbam ar industrijā plaši izmantotām tehnoloģijām. Papildus, plānots turpināt digitālās infrastruktūras pielāgošanu mūsdienu prasībām, ļaujot īstenot hibrīda un attālināto mācību procesu atbilstoši aktuālajām izglītības tendencēm. Veiktā modernizācija ļaus būtiski uzlabot studiju kvalitāti un atbilstību darba tirgus prasībām, sniedzot studentiem iespēju iegūt praktiskas iemaņas un pielāgoties augošajām nozares prasībām. Šis projekts ne tikai uzlabos studiju vidi un veicinās inovāciju integrāciju mācību procesā, bet arī sekmēs Ventspils Augstskolas kā augstākās izglītības un pētniecības centra attīstību Latvijā un ārpus tās, piesaistot studentus gan no reģiona un valsts, gan no ārvalstīm.  Projekta “Ventspils Augstskolas studiju vides modernizācija”, Nr. 4.2.1.8/2/25/I/007, kopējās izmaksas ir 215 083.00 EUR, no kuriem plānotais Eiropas Reģionālās attīstības fonda apjoms ir 85% no attiecināmajiem izdevumiem – 182 820.55 EUR un valsts finansējuma apjoms ir 15% no attiecināmajiem izdevumiem – 32 262.45 EUR.
Autors Rota Rulle 2025. gada 3. septembris
Informējam par iespēju piedalīties VSRC Vasaras skolā par pulsāru novērojumiem centimetru un metru viļņu garumos Ventspils Augstskolā no 8. līdz 19. septembrim. Šī intensīvā un iedvesmojošā vasaras skola ir paredzēta maģistrantiem, doktorantiem un jaunajiem pētniekiem astronomijas un astrofizikas jomā. Galvenās tēmas: Pulsāru novērojumi ar LOFAR teleskopu Pulsāru astronomijas pamati Novērojumu plānošana Pulsāru datu apstrāde un analīze Norises vieta: Inženierzinātņu pētniecības institūts – Ventspils Starptautiskais radioastronomijas centrs, Ventspils Augstskola, 407. auditorija
Autors Rota Rulle 2025. gada 3. septembris
1. septembrī Ventspils Augstskolā ar uzrunām un muzikālo priekšnesumu tika atklāts 2025./2026. akadēmiskais gads. Studentus uzrunāja Augstskolas rektors Andris Vaivads, Ventspils valstspilsētas domes priekšsēdētājs Jānis Vītoliņš un fakultāšu dekāni - Dace Štefenberga, Vairis Caune un Jānis Veckrācis. Ar muzikālu sveicienu priecēja mūziķis Roberts Bahmans. 
Citas ziņas