Digitalizācijas iniciatīvas studiju kvalitātes pilnveidei augstskolu stratēģiskās specializācijas jomās (DIGI)

PROJEKTS

Digitalizācijas iniciatīvas studiju kvalitātes pilnveidei augstskolu stratēģiskās specializācijas jomās (DIGI)

Projekta nosaukums: Digitalizācijas iniciatīvas studiju kvalitātes pilnveidei augstskolu stratēģiskās specializācijas jomās


Projekta numurs : 8.2.3.0/22/A/005

Projekta iesniedzējs: Latvijas Biozinātņu un tehnoloģiju universitāte

Sadarbības partneri: Ventspils Augstskola, Latvijas Universitāte, Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmija, Daugavpils Universitāte

Projekta realizēšanas periods: 01.11.2022. – 31.12.2023.


Projekta mērķis

Projekta mērķis ir stiprināt digitālo kapacitāti un ieviest digitālās iniciatīvas sešās Latvijas

augstskolās to stratēģiskās specializācijas jomās, integrējot tehnoloģiskos risinājumus studiju kursu

saturā un procesā.



Apakšmērķi:

1. Stiprināt un attistīt studentu digitālās kompetences, integrējot jaunākos digitālos risinājumus augstskolu stratēģiskās specializācijas jomās studiju kursos;

2. Nodrošināt vidēja un augsta līmeņa prasmju apguvi visās DigComp kompetencēs;

3. Stiprināt kapacitāti mākslīga intelekta un mašīnmācīšanas izmantošana studentiem esošajās un jaunās studiju programmās;

4. Izstradāt un ieviest vienotas digitālo kompetenču vērtēšanas sistēmu, pieejamu visām partneru augstskolām;

5. Izveidot vienotu digitālu risinājumu vertēšanas procesa nodrošināšanai.


Plānotās aktivitātes un rezultāti

Projekta aktivitāšu bloki ir:

1. Digitālās kapacitātes stiprināšana jaunos un esošajos studiju kursos;

2. Digitālo prasmju vertēšanas sistēmas izstrāde un integrēšana augstskolās;

3. Jaunāko esošo digitālo risinajumu integrācija e-studiju procesā;

4. Projekta vadība un publicitāte.


Projekta kopējais budžets : 2,052,269.47 EUR.

Ventspils Augstskolai piešķirtais finansējums: 190,317.61 EUR, ko veido

  •  Valsts bužeta finansējums: 28 547.64 EUR
  •  ESF finansējums: 161769.96 EUR


Projekta koordinatore Ventspils Augstskolā - Kristiāna Balode, kristiana.balode@venta.lv

Projekta aktualitātes

Autors Rota Rulle 27 dec., 2023
Vairāk nekā gadu ilgā projektā sešas Latvijas augstskolas īstenojušas dažādas digitalizācijas iniciatīvas augstākajā izglītībā, kas sekmēs būtisku izglītības kvalitātes kāpumu un absolventu konkurētspēju darba tirgū. Turpmāk studentiem būs pieejami virkne digitalizētu studiju kursu, digitālo prasmju vērtēšanas sistēma, kā arī iespēja zināšanas iegūt hibrīdauditorijās. Noslēgumam tuvojas kopīgais projekts “Digitalizācijas iniciatīvas studiju kvalitātes pilnveidei augstskolu stratēģiskas specializācijas jomās”, kurā iesaistījušās Latvijas Biozinātņu un tehnoloģiju universitāte (LBTU), Latvijas Universitāte (LU), Daugavpils Universitāte (DU), Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmija (RTA), Ventspils Augstskola (VeA) un Biznesa augstskola “Turība”. Tā ietvaros ir veikta digitālās kapacitātes stiprināšana 83 jaunos un esošajos studiju kursos, kas pieejami LBTU, LU, DU, RTA, VeA un Turība. Šīs aktivitātes īstenotas kopā ar SIA WeAreDots un Baltijas Datoru Akadēmijas (BDA) atbalstu.  Projekta vadītāja Ilze Beitāne informē, ka BDA ir arī izstrādājusi studentu digitālo prasmju vērtēšanas sistēmu, kas ir integrēta visās projektā iesaistītajās augstskolās, kā arī ir veikta studentu digitālo kompetenču novērtēšana. Iegūtie dati liecina, ka digitālo rīku izmantošanas prasmes komunikācijai un sadarbībai studējošajiem ir labā līmenī, savukārt drošības kompetencei nepieciešami uzlabojumi. “Esam īpaši priecīgi, ka ar digitalizācijas risinājumiem ir izdevies stiprināt tieši Ekonomikas un pārvaldības un Tulkošanas studiju fakultāšu studiju procesu. Esam atjaunojuši vairāku studiju kursu saturu, lai tas veicinātu arī digitālo prasmju attīstību. Ir izveidota vienota valodu tehnoloģijas terminu platforma www.termini.venta.lv , kurā tiks apkopoti VeA studējošo un mācībspēku skaidrotie termini. Ilgi gaidīti rezultāti ir arī jaunākas sinhronās tulkošanas programmatūras un tehniskā aprīkojuma iegāde un VeA e-mācību vides Moodle atjaunošana. Projekts ir bijis ļoti dinamisks un ātrs, sadarbojoties komandā, manuprāt, ir izdevies izzināt VeA stiprās un vājās puses šī brīža digitālo risinājumu izmantošanā, ieskatīties pasaules labajā praksē, ko pārņemt un ieviest VeA izmantotajās metodēs un mērķos, kā arī mācīties vienam no otra, rūpējoties, lai studentiem tiktu nodotas ne tikai konkrētas jomas zināšanas, bet arī iespēja augt digitāli kompetentākiem, ” stāsta šī projekta koordinatore Ventspils Augstskolā K.Balode. Projekts noslēgsies šī gada 31. decembrī, un tajā ir sasniegti visi rezultatīvie rādītāji, kas nodrošinās arī turpmāku augstskolu digitālo transformāciju, attīstot studentu un mācībspēku digitālās kompetences. Aktivitāte norisinās Eiropas Sociālā fonda projektā “Digitalizācijas iniciatīvas studiju kvalitātes pilnveidei augstskolu stratēģiskas specializācijas jomās” (Nr. 8.2.3.0/22/A/005), kam piesaistīts REACT-EU finansējums pandēmijas krīzes seku mazināšanai. Projekta kopējas izmaksas ir 2 052 269.47 EUR. Tā īstenošana sākta 2022. gada 1. novembrī un noslēgsies 2023. gada 31. decembrī.
Autors Rota Rulle 28 nov., 2023
Konferencē “Digitālās tehnoloģijas augstākajā izglītībā – kur esam un kur iesim tālāk?” piedalīties aicināti visi, kam interesē izglītības attīstība augstskolās. Ventspils Augstskolu konferencē pārstāves DIGI projekta vadītāja Kristiāna Balode. Konference: Cik digitālas ir Latvijas augstskolas? Attālināta bišu stropu vai pilsētas satiksmes vadība laboratorijas darbos, mežaudzes monitorings no universitātes auditorijas, ķirurģiskas manipulācijas operāciju zālē, kurās virtuāli klātesoši ir desmitiem vai simtiem studentu. Tie ir tikai daži no piemēriem, kas raksturo digitālo tehnoloģiju radītās iespējas, lai studiju procesu augstskolās pietuvinātu reālajām dzīves situācijām un būtu iespējams iegūt kvalitatīvu, praksē balstītu izglītību. Kā līdz šim augstskolām ir veicies ar tehnoloģiju iekļaušanu studiju procesā, ikviens interesents varēs uzzināt, piedaloties konferencē “Digitālās tehnoloģijas augstākajā izglītībā – kur esam un kur iesim tālāk?”, kas 1. decembrī plkst. 10.00 – 14.45 norisināsies Latvijas Biozinātņu un tehnoloģiju universitātē (LBTU) Jelgavā. Konferencē vienkopus gan klātienē, gan attālināti tiksies sešu Latvijas universitāšu un augstskolu pārstāvji, kā arī informācijas tehnoloģiju nozares eksperti. LBTU, Latvijas Universitātes, Daugavpils Universitātes, Biznesa augstskolas “Turība”, Ventspils augstskolas un Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmijas vadošie mācībspēki diskutēs par līdz šim sasniegto digitālo tehnoloģiju ieviešanā augstākajā izglītībā un iezīmēs turpmāk ejamo ceļu, lai būtiski kāpinātu Latvijā piedāvātās izglītības kvalitāti. “Tehnoloģiju lietošanas prasmes un kompetence to izmantošanā profesionāliem nolūkiem nav dabisks process, kas notiek pats par sevi. Tas attiecas gan uz studentiem, gan uz mācībspēkiem. Šis process ir jāvada, nepārtraukti jādomā par mācīšanas metodiku un jānodrošina atbilstoši tehniskie risinājumi. Visās augstskolās, kas piedalīsies konferencē, pēdējā gada laikā īstenotas dažādas digitalizācijas aktivitātes – izveidotas hibrīdauditorijas, kāpinātas mācībspēku digitālo tehnoloģiju pielietošanas prasmes, izstrādāti digitāli risinājumi studiju kursos un testētas studējošo digitālās prasmes. Ar Baltijas Datoru akadēmijas un WeAreDots atbalstu paveikts ir ļoti daudz, lai darba tirgum sagatavotu izcilus speciālistus, un droši varētu teikt, ka Latvijā iegūtā izglītība ir starptautiski konkurētspējīga,” stāsta LBTU studiju prorektore Ilze Beitāne. Viņa arī atzīst, ka digitālo tehnoloģiju integrēšana studijās ir nepārtraukts darbs, kam nav iespējams noteikt gala termiņu. Tam nepieciešams atbilstošs ilgtermiņa valsts finansējums, ko iespējams novirzīt gan tehnoloģiju nodrošinājumam, gan cilvēkresursu attīstībai. Tādējādi konferencē augstskolu kolēģi un IT nozares pārstāvji stāstīs gan par šobrīd pieejamām iespējām, gan nākotnes iniciatīvām. Konferenci aicināti apmeklēt izglītības un dažādu tautsaimniecības nozaru pārstāvji, kuriem svarīga kvalitatīva izglītības procesa nodrošināšana un augstskolas absolventu digitālo prasmju attīstība, izglītības politikas veidotāji, kā arī topošie studenti un viņu vecāki. Lai pieteiktu dalību konferencē, nepieciešams reģistrēties elektroniski , izmantojot saiti: https://www.lbtu.lv/lv/form/starpaugstskolu-hibridkonference . Konferenci būs iespējams vērot arī tiešraidē LBTU Youtube kontā . Konferences programma pieejama ŠEIT  Konference “Digitālās tehnoloģijas augstākajā izglītībā – kur esam un kur iesim tālāk?” norisinās Eiropas Sociālā fonda projektā “Digitalizācijas iniciatīvas studiju kvalitātes pilnveidei augstskolu stratēģiskas specializācijas jomās” (Nr. 8.2.3.0/22/A/005), kam piesaistīts REACT-EU finansējums pandēmijas krīzes seku mazināšanai. Projekta kopējas izmaksas ir 2 052 269.47 EUR. Tā īstenošana sākta 2022. gada 1. novembrī un noslēgsies 2023. gada 31. decembrī.
Autors Rota Rulle 30 okt., 2023
Septembrī Ventspils Augstskolā pirmo reizi norisinājās pirmā DIG.IT diena, kurā uzstājās vairāki nozares profesionāļi, kuri stāstīja par ikdienas procesu automatizāciju, dezinformāciju uz drošību internetā, personālo izaugsmi, lietojot dažādus digitālos rīkus, kā arī rādīja praktiskus demonstrējumus dažāda satura veidošanai ar mākslīgā intelekta rīkiem.  Projekta kursu un prasmju attīstības vadītāja Kristiāna Balode skaidro, ka būtiskākā atšķirība starp šāda veida pasākuma dienu un atsevišķu profesionālās pilnveides semināru ir tas, ka šādā pasākumā cilvēki iegūst ne tikai zināšanas, bet arī iedvesmu, entuziasmu un ziņkāri turpināt diskutēt un interesēties kā veidot savu ikdienu digitāli prasmīgāku. Šāds pasākums aptver vairāku tematu loku, tāpēc veido krāšņāku izpratni un idejas nepārtraukti meklē labākus risinājumus. Lai spriestu par digitālo pratību, projekta ietvaros ir izstrādāts digitālo prasmju mērīšanas rīks e-mācību platformai Moodle. Digitālo prasmju līmeņi tiek balstīti uz Eiropas Komisijas ietvarstruktūru “DigComp” 5 kompetenču blokiem un 8 apguves līmeņiem. Digitālo prasmju mērīšanas rīks ir integrēts visās projekta partneraugstskolās, t.sk. arī VeA. Pirmie, kas Ventspils Augstskolā aizpildīja šo testu bija 66 studenti, kuri šajā semestrī apgūst projektā pilnveidotos studiju kursus. Viens no projekta kursiem ir Latvijas Universitātes izstrādātais studiju kurss “Ievadkurss par mākslīgo intelektu”. Šo studiju kursu VeA studenti var izvēlēties kā savu brīvās izvēles studiju kursu un apgūt to pašmācībā. Šajā semestrī to izvēlējās apgūt 36 studenti no bakalaura un maģistra līmeņa programmām. Semestra beigās šiem 66 studentiem tiks lūgts vēlreiz aizpildīt šo testu, lai spriestu, vai, apgūstot studiju kursu saturu, ir izdevies pilnveidot ne tikai zināšanas par kursu saturu, bet pilnveidot arī digitālās prasmes. Oktobra beigās tika organizēts docētāju profesionālās pilnveides seminārs ar mērķi pilnveidot DigComp kompetenču jomu: “komunikācija un sadarbība”, izceļot sadrumstaloto komunikāciju starp klātienes un tiešsaistes komunikāciju mūsdienās. Semināru vadīja Rīgas Stradiņa Universitātes Komunikācijas fakultātes prodekāne Līga Ozoliņa. Seminārā piedalījās 103 docētāji no VeA un citām partneraugstskolām. Papildus šīm aktivitātēm, VeA un citas partneraugstskolas turpina darbu pie dažādu studiju kursu pilnveides un hibrīdauditoriju iekārtošanas. Latvijas Biozinātņu un tehnoloģiju universitātes Inženierzinātņu un informācijas tehnoloģiju fakultātes (IITF) profesors Ilmārs Dukulis stāsta: “Mums jāsaprot, ka izglītošanās process vairs nekad nebūs tāds kā agrāk, jo to ietekmē ne tikai ar pandēmiju saistīti ierobežojumi, bet arī ģeopolitiskie faktori. Īstenojot hibrīdizglītības pieeju, LBTU mērķis ir nodrošināt izglītojamajiem plašākas iespējas elastīgai un personalizētai apmācībai, paaugstināt pasniegšanas kvalitāti un stiprināt saikni starp akadēmiskajām aprindām un nozari. Izmantojot virtuālās realitātes risinājumus, izstrādājot mūsdienīgus mācību materiālus u.tml., iespējams panākt “dzīvajām” nodarbībām maksimāli tuvu efektu, tādējādi radot iespēju studēt arī tiem, kuri nevar atrasties auditorijā veselības, attāluma vai citu iemeslu dēļ,” Aktivitāte norisinās Eiropas Sociālā fonda projektā “Digitalizācijas iniciatīvas studiju kvalitātes pilnveidei augstskolu stratēģiskas specializācijas jomās” (Nr. 8.2.3.0/22/A/005), kam piesaistīts REACT-EU finansējums pandēmijas krīzes seku mazināšanai. Projekta kopējas izmaksas ir 2 052 269.47 EUR. Tā īstenošana sākta 2022. gada 1. novembrī un noslēgsies 2023. gada 31. decembrī.
Autors Rota Rulle 07 sept., 2023
Rīt, 8. septembrī, no plkst. 11.00 Ventspils Augstskolas D104 auditorijā norisināsies Dig.IT diena, kur ar vieslekcijām uzstāsies dažādi Latvijā zināmi lektori, kuri stāstīs par mākslīgo intelektu, tehnoloģijām un citām aktuālām un nozīmīgām tēmām. Dig.IT dienas programma: Plkst. 11.00 Dig.IT dienas atklāšana. Plkst. 11.10 – 11.50 uzstāsies kiberdrošības speciālists, IT inženieris un tehnoloģiju blogeris Kārlis Bergmanis ar vieslekciju “ Kā atpazīt viltus profilus un informāciju sociālajos tīklos ”. Plkst. 11.55 – 12.10 ar īsu ievadlekciju pēcpusdienas semināram “ Kas ir AI? Sabiedrotais vai drauds? ” uzstāsies Artūrs Mednis, kurš ir mārketinga aģentūras NEW BLACK dibinātājs un radošais direktors, jauno mediju un digitālā mārketinga speciālists ar 20 gadu pieredzi. Plkst. 12.15 – 13.05 notiks lekcija “ Personīgā izaugsme caur tehnoloģijām ”, ko sniegs sertificēts koučs un raidieraksta “HR podcast” veidotāja Ilze Medne. Plkst. 13.20 – 14.05 uzstāsies Latvijas Bankas finanšu tehnoloģiju uzraudzības pārvaldes uzraudzības eksperte Sanita Sauliņa ar lekciju “ Latvijas Fintech un inovāciju attīstība finanšu sektorā ”. Plkst. 14.10 – 14.45 notiks lekcija “ Digitālie rīki ērtai un vienkāršai darba un studiju procesu automatizācijai ”. Lekciju sniegs Linda Kēnigsvalde, kura ir Ventspils TechGirl pārstāve, mobilo lietotņu izstrādātāja ar vairāk kā 10 gadu pieredzi. Plkst. 15.00 – 16.45 Artūrs Mednis vadīs profesionālo pilnveides semināru “ Mākslīgā intelekta (AI) rīki studijām un darbam ”, kur, iepriekš reģistrējoties, ir iespējams saņemt apliecinājumu par dalību seminārā. Reģistrācija semināram: ŠEIT Pasākums ir organizēts Eiropas Sociālā fonda projekta Nr. 8.2.3.0/22/A/005 “Digitalizācijas iniciatīvas studiju kvalitātes pilnveidei augstskolu stratēģiskās specializācijas jomās” ietvaros.
Autors Inta Ozola 17 aug., 2023
Ventspils Augstskolas pārstāves - studiju prorektore, profesore Una Libkovkska un projekta koordinatore, kursu un prasmju attīstības vadītāja Kristiāna Balode viesojās Masačūsetas Tehnoloģiju Institūtā (Bostona, ASV), lai pārņemtu pasaules mērogā labāko praksi studiju īstenošanai. Masačūsetas Tehnoloģiju institūts (MIT) ir pirmajā vietā QS Pasaules universitāšu reitingā un tas sniedz vienu no būtiskākajiem ieguldījumiem zinātnē un augstākajā izglītībā pasaulē. Ventspils Augstskolā tiek īstenots Eiropas sociālā fonda projekts “Digitalizācijas iniciatīvas studiju kvalitātes pilnveidei augstskolu stratēģiskās specializācijas jomās” un viena no projekta aktivitātēm ir pasaules labās prakses pārņemšana, tāpēc tiek plānoti 2 pieredzes gūšanas braucieni, kas sniegtu ieskatu gan Amerikas, gan Eiropas labākajā praksē universitātēs, kuras ir soli priekšā mācību materiālu izstrādē “bleanded learning” jeb jaukta tipa studiju formā, kur studijas tiek īstenotas gan attālināti, gan klātienē. Komandējuma laikā VeA pārstāves tikās ar MIT Mediju laboratorijas un MIT Tālmācības studiju departamentu speciālistiem, kā arī izmantoja Rīgas Biznesa skolas Izglītības Inovāciju laboratorijas sniegto iespēju piedalīties “J-WEL” (The Abdul Latif Jameel World Education Lab) izglītības programmas mācībās par studiju kursu izstrādi. Mācību dalībniece Kristiāna Balode stāsta: “Nedēļas laikā tika iegūtas vērtīgas atziņas ne tikai no MIT kolēģiem, bet arī no pārējiem mācību dalībniekiem, kuri pārstāvēja Brazīlijas, Meksikas, Peru, Uzbekistānas un citu valstu universitātes. Klausījāmies MIT mācībspēku pieredzes stāstus un ieteikumus, diskutējām par vienotu izglītību ārpus valstu robežām, kā arī guvām ieskatu aktīvās mācīšanās metodē, iejūtoties studējošo lomā. Piemēram, interesanta bija Pētera Dormaškina (Peter Dourmashkin) lekciju “Hibrīdā studiju modeļa īstenošana MIT”, kur tika uzsvērts, ka tikpat būtiski, kā satura sagatavošana, ir arī telpas izkārtojums un citi apstākļi, kurā studējošais mācās. Iepazināmies arī ar video publicitātes menedžeri, MIT Youtube konta administratoru un raidieraksta par iedvesmojošu mācīšanu “Chalk Radio” autoru Bretu Paci (Brett Paci), kurš uzsvēra, ka mācību video daudz svarīgāk par kvalitatīvu attēlu, ir kvalitatīva skaņa.” VeA pārstāves atzīst, ka komandējumā gūtas ļoti vērtīgas atziņas un priecājās par iespēju piedalīties aizraujošajās mācībās, gūstot iedvesmu no pasaulē vadošās universitātes pārstāvjiem. Studiju prorektore Una Libkovska atzīst: “Mums ir ļoti daudz ko mācīties no tik lielām un pasaulē vadošām universitātēm, noteikti varam daudz ko ieviest un īstenot arī Latvijas augstskolās, pilnveidojot un uzlabojot studiju kvalitāti.” Aktivitāte norisinās Eiropas Sociālā fonda projektā “Digitalizācijas iniciatīvas studiju kvalitātes pilnveidei augstskolu stratēģiskas specializācijas jomās” (Nr. 8.2.3.0/22/A/005), kam piesaistīts REACT-EU finansējums pandēmijas krīzes seku mazināšanai. Projekta kopējas izmaksas ir 2 052 269.47 EUR. Tā īstenošana sākta 2022. gada 1. novembrī un noslēgsies 2023. gada 31. decembrī.
Autors Rota Rulle 22 jūn., 2023
Šī gada 1.jūnijā Ventspils Augstskolā tika organizēts docētāju profesionālās pilnveides seminārs “Mākslīgā intelekta iespēju un rīku izmantošana studiju procesā” . Profesionālās pilnveides seminārs tika organizēts Eiropas Sociālā fonda projekta “Digitalizācijas iniciatīvas studiju kvalitātes pilnveidei augstskolu stratēģiskas specializācijas jomās” (DIGI) ietvaros. Seminārā tika aicināti piedalīties ne tikai Ventspils Augstskolas docētāji, bet arī citi mācībspēki no šī projekta partneraugstskolām- Latvijas Biozinātņu un tehnoloģiju universitātes, Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmijas, Daugavpils Universitātes un biznesa augstskolas Turība. Semināra dalībnieki atzinīgi novērtēja iespēju piedalīties ne tikai klātienē, bet arī tiešsaistē, jo tas sniedza iespēju piedalīties 137 dalībniekiem no dažādām Latvijas pilsētām. Šādu mācību mērķis ir ne tikai docētāju digitālo prasmju pilnveide, bet arī docētāju iedvesmošana jaunām metodēm un idejām. Semināra vadītājs PhD. Comp.Sc., docents Ēvalds Urtāns iepazīstināja docētājus pēc kādiem algoritmiem strādā ChatGPT, kādus mākslīgā intelekta rīkus var izmantot ikdienā un studiju procesā, kā arī dalībnieki diskutēja par plaģiāta riskiem studējošo darbos un nākotnes tendencēm, kas jāņem vērā, studējošo noslēgumu darbu izstrādē. Seminārā izskanēja vairākas atziņas, piemēram, lai pārliecinātos par darbu autentiskumu, pārbaudījumus ir jāorganizē rakstiski vai, iespēju robežās, uzdevumi jāveido tā, lai persona varētu paust savu redzējumu un kritisko domāšanu. Savukārt, rakstot un vērtējot pētnieciskos darbus, lielāka uzmanība jāpievērš praktiskā pētījuma atspoguļojumam, mazāk vērtējot teorijas apskata kvalitāti. Nav šaubu, ka mākslīgā intelekta rīki ir jāizmanto, lai tie palīdzētu apgūt jaunas prasmes un iegūt zināšanas vēl efektīvāk un kvalitatīvāk. Seminārs finansēts no Eiropas Sociālā fonda projekta “Digitalizācijas iniciatīvas studiju kvalitātes pilnveidei augstskolu stratēģiskas specializācijas jomās” (Nr. 8.2.3.0/22/A/005), kam piesaistīts REACT-EU finansējums pandēmijas krīzes seku mazināšanai līdzekļiem. Projekta kopējas izmaksas ir 2,052,269.47 EUR. Tā īstenošana sākta 2022. gada 1. novembrī un noslēgsies 2023. gada 31. decembrī. Sagatavoja projekta koordinatore Kristiāna Balode
Autors Lāsma Lubāne 22 marts, 2023
Lai stiprinātu studējošo digitālās kompetences, Ventspils Augstskola (VeA) sākusi īstenot virkni aktivitāšu, lai studiju kursos integrētu dažādus digitālus risinājumus. Plānots, ka visas projekta aktivitātes tiks veiktas šī gada laikā un sniegs būtisku ieguldījumu Tulkošanas studiju fakultātes (TSF) un Ekonomikas un pārvaldības studiju fakultātes (EPF) studentu digitālo prasmju attīstībā, līdz ar to arī VeA absolventu atbilstībai darba tirgus prasībām. Kopš aizvadītā gada novembra VeA īsteno projektu “Digitalizācijas iniciatīvas studiju kvalitātes pilnveidei augstskolu stratēģiskas specializācijas jomās”, kurā kā partneri iesaistīti Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmija, Daugavpils Universitāte, Latvijas Universitāte, Latvijas Biozinātņu tehnoloģiju universitāte, Biznesa Augstskola “Turība”, SIA “WeAreDots” un SIA “Baltijas Datoru akadēmija”. Vairākās projekta aktivitātēs ir iesaistīta arī LBTU aģentūra "Latvijas Biozinātņu un tehnoloģiju universitātes Malnavas koledža". Šobrīd EPF un TSF mācībspēki ir uzsākuši darbu pie jaunu studiju kursu izveides, kā arī esošo studiju kursu atjaunošanas. Paralēli darbu pie studiju kursiem veic mācībspēki visās piecās projektā iesaistītajās augstskolās un rezultātā tiks digitalizēti 77 studiju kursi, t.sk. “No septembra VeA studentiem tik piedāvāti Latvijas Universitātes izstrādāti pašmācīšanās studiju kursi “Ievadkurss mākslīgajā intelektā” un “Mašīnmācīšanās modeļu izveide izmantojot Python”. Šos studiju kursus VeA studējošie varēs apgūt kā savus brīvās izvēles kursus,” stāsta K.Balode. LBTU projekta vadītāja I.Beitāne atzīst, ka nozīmīga uzmanība tiek veltīta precīzai aktivitāšu ietekmes mērīšanai. Kad studenti septembrī sāks apgūt pilnveidotos studiju kursus, tiks veikta sākotnējā viņu digitālo kompetenču novērtēšana, lai pēc kursu apguves varētu noteikt viņu progresu. Šim nolūkam SIA “Baltijas Datoru Akadēmija” veikusi Digitālo kompetenču vērtēšanas risinājuma ietvara noteikšanu, pamatprincipu definēšanu un pamata funkcionalitātes prasību saskaņošanu ar augstskolām. Sagatavotas tehniskās prasības, veikta kompetenču vērtēšanas rīka prasību salāgošana ar DigCompOrg ietvaru un integrāciju iespējas ar Moodle, kā arī pašvērtējuma testa ietvara noteikšana, konkrētu apgabalu iezīmēšana un rezultātu analīzes pamatprincipu noteikšana.  Eiropas Sociālā fonda projektam “Digitalizācijas iniciatīvas studiju kvalitātes pilnveidei augstskolu stratēģiskas specializācijas jomās” (Nr. 8.2.3.0/22/A/005) piesaistīts REACT-EU finansējums pandēmijas krīzes seku mazināšanai. Projekta kopējas izmaksas ir 2,052,269.47 EUR. Tā īstenošana sākta 2022. gada 1. novembrī un noslēgsies 2023. gada 31. decembrī.
Autors Lāsma Lubāne 16 nov., 2022
Informācijas tehnoloģiju izmantošanas kompetence strauji kļūst par nepieciešamību visās nozarēs un profesijās. Lai kāpinātu savu absolventu konkurētspēju darba tirgū un pienesumu uzņēmumos, kuros viņi strādā, Ventspils Augstskola (VeA) kopīgi ar vēl sešiem partneriem un Latvijas Biozinātņu un tehnoloģiju universitāti - LBTU (iepriekš Latvijas Lauksaimniecības universitāte) kā vadošo partneri, līdz 2023. gada beigām īstenos apjomīgu projektu studējošo digitālo kompetenču stiprināšanai. Projekta “Digitalizācijas iniciatīvas studiju kvalitātes pilnveidei augstskolu stratēģiskas specializācijas jomās” (Nr. 8.2.3.0/22/A/005) mērķis ir stiprināt digitālo kapacitāti un ieviest digitālās iniciatīvas Latvijas augstskolās, integrējot tehnoloģiskos risinājumus studiju kursu saturā un procesā. Kā skaidro projekta vadītāja no LBTU Ilze Beitāne, jaunā digitalizācijas projekta ietvaros tiks mainīts fokuss un visas aktivitātes vērstas uz studējošajiem un viņu digitālo kompetenču pilnveidi. Papildus tiks izstrādāta un visās partneraugstskolās ieviesta vienota digitālo kompetenču vērtēšanas sistēma, kā arī izveidots vienots digitāls risinājums pārbaudījumu procesa nodrošināšanai. VeA projekta koordinatore Kristiāna Balode norāda, ka Ventspils Augstskola šī projekta ietvaros ir izvēlējusies stiprināt digitālās prasmes Tulkošanas studiju fakultātes un Ekonomikas un pārvaldības fakultātes studējošajiem. Vairākos šo abu fakultāšu studiju kursos tiks atjaunots vai izstrādāts jauns studiju kursu saturs, integrējot dažādus mākslīgā intelekta risinājumus, datu apstrādes rīkus u.c. tehnoloģijas. Ņemot vērā, ka VeA iepriekšējos gados jau ir ieguldījusi nozīmīgus resursus, lai paaugstinātu mācībspēku kvalifikāciju, modernizētu infrastruktūru un pilnveidotu studiju programmu saturu atbilstoši darba tirgus vajadzībām, šajā projektā veicamās aktivitātes ir lielisks papildinājums jau iesāktajam ceļam uz studiju kvalitātes celšanu caur digitalizācijas iniciatīvām. Projekta konsorcijā ir iesaistītas sešas Latvijas augstākās izglītības iestādes, kurās tiks īstenotas iepriekš minētās aktivitātes, un divi komersanti. Konsorcija jeb partnerības vadošais partneris ir LBTU, kas apvienojusi parējos septiņus partnerus: Ventspils Augstskolu, Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmiju, Daugavpils Universitāti, Latvijas Universitāti, Biznesa Augstskolu “Turība” SIA “WeAreDots” un SIA “Baltijas Datoru akadēmija”. Vairākās projekta aktivitātēs ir iesaistīta arī LBTU aģentūra "Latvijas Biozinātņu un tehnoloģiju universitātes Malnavas koledža". Eiropas Sociālā fonda projektam “Digitalizācijas iniciatīvas studiju kvalitātes pilnveidei augstskolu stratēģiskas specializācijas jomās” (Nr. 8.2.3.0/22/A/005) piesaistīts REACT-EU finansējums pandēmijas krīzes seku mazināšanai. Projekta kopējas izmaksas ir 2,052,269.47 EUR. Tā īstenošana sākta 2022. gada 1. novembrī un noslēgsies 2023. gada 31. decembrī.
Share by: