Studentu dalība COLOURS vasaras skolā Itālijā

2025. gada 10. jūnijs

No 25. līdz 30. maijam Ferrārā, Itālijā, norisinājās starptautiska vasaras skola, kuras mērķis bija apzināt un izprast ekoloģisko, sociālo un ekonomisko pāreju principus, analizēt cilvēka darbību un klimata pārmaiņu ietekmi uz vidi, kā arī izstrādāt inovatīvus risinājumus ilgtspējīgai reģionālajai attīstībai un efektīvai komunikācijai. Šajā vasaras skolā piedalījās Tulkošanas studiju fakultātes maģistra studiju programmas "Tulkošana un terminoloģija" studente Ailenda Bulindža-Leitiete, bakalaura studiju programmas “Starpkultūru komunikācija” studente Karīna Ganiņa un bakalaura studiju programmas “Tulkošana un valodu tehnoloģija” studente Solveiga Lavrane.


Vasaras skolas laikā iepazināmies ar Ferrāras pilsētu, piedalījāmies darbnīcās un diskusijās, apmeklējām Po Deltas reģionu, kā arī sadarbojāmies ar ekspertiem, lai radītu jaunas idejas un risinājumus ilgtspējīgai nākotnei.


Po Deltas reģions, kas veidojies no upes sanesumu procesiem un cilvēku iejaukšanās, izrādījās ne tikai ekoloģiski un ekonomiski nozīmīga vieta, bet arī dziļi simboliska telpa – dzīva atmiņu, pielāgošanās un izdzīvošanas ainava, kur pagātne nemanāmi ieplūst tagadnē. No pirmās apmetnes Spinas 6. gadsimtā p.m.ē. līdz mūsdienu vides un sociālajām pārejām, šis reģions stāsta par nepārtrauktu mainību un cilvēka spēju pielāgoties. Katra kanāla līkums, zvejnieku būdiņa vai sālī iekrāsota koku līnija vēsta par vietējo iedzīvotāju izturību, radošumu un spēju dzīvot līdzās mainīgajai videi.


Piedalījāmies aizraujošā lekciju ciklā par Po reģiona vēsturi, vides un sociālajām pārejām. Dzirdējām dažādus skatījumus par to, kā reģiona unikālā ainava un vēsturiskie procesi ir veidojuši kopienu identitāti un ikdienas dzīvi. Papildus lekcijām mēs aktīvi iesaistījāmies diskusijās, dalījāmies iespaidos un izstrādājām savas prezentācijas, kurās atspoguļojām gan novēroto, gan piedāvājām savus redzējumus par nākotnes iespējām šādās pārejas teritorijās.


Mūsu pieredze Itālijā, īpaši Po Deltas reģionā, lika apzināties, ka šī teritorija nav vienkārši pārejas procesā, tā pati ir pāreja. Tā ir slieksnis starp pagātni un nākotni, telpa, ko nepārtraukti veido ūdens, politika, klimats un cilvēku darbība. Mēs iemācījāmies, ka šādas ainavas jāuztver visaptveroši, ar cieņu pret to vides, kultūras un emocionālajām dimensijām. Un mēs sapratām arī ko ļoti būtisku, ievainojamība nav vājums. Gluži pretēji, reģiona vides, demogrāfiskās un klimata ievainojamības izgaismo tā sarežģītību, vērtību un potenciālu. Risinot šīs problēmas, nepietiek tikai ar tehnoloģiskām inovācijām, nepieciešama arī uzticēšanās, vēsturiskā izpratne un politiska drosme.


Šīs nedēļas laikā mēs ne tikai mācījāmies un devāmies izglītojošās ekskursijās, bet arī ieguvām daudz jaunus draugus un vērtīgus kontaktus no dažādām Eiropas valstīm. Spilgtais kopdarbs un sarunas ārpus formālajām aktivitātēm radīja saikni, kuru aizmirst būs grūti. Šī pieredze apliecināja transnacionālās un starpdisciplinārās sadarbības nozīmi. Mēs mācījāmies ieklausīties, sadarboties un pārveidot dažādas zināšanas kopējā skatījumā, vienlaikus īstenojot vienu no spēcīgākajām Eiropas Savienības vērtībām – vienotību daudzveidībā.


Ja būtu jārezumē nedēļa vienā atziņā, tā būtu šāda: rūpes par šādām vietām nav tikai tehnisks uzdevums vai morāla pienākuma izpilde, tā ir piederības forma. Mēs piederam stāstiem, ko mantojam, nākotnei, ko palīdzam veidot, un vietām, par kurām izvēlamies rūpēties. Atgriežoties savās universitātēs, pilsētās un valodās, mēs sev līdzi nesam gan šī reģiona atmiņu, gan apņemšanos domāt un rīkoties citādi – ar cieņu, atbildību un ieinteresētību.


Preses relīze par vasaras skolu Ferraras universitātes mājaslapā: https://www.unife.it/en/unife-world/colours/news-colours/colours-international-summer-school-wrap-up


Sagatavoja: TSF maģistra studiju programmas “Tulkošana un terminoloģija” 2. kursa studente Ailenda Bulindža-Leitiete; TSF bakalaura studiju programmas “Starpkultūru komunikācija” 2. kursa studente Karīna Ganiņa; TSF bakalaura studiju programmas “Tulkošana un valodu tehnoloģija” 2. kursa studente Solveiga Lavrane


Starptautiskā vasaras skola tika organizēta Eiropas Komisijas projekta “COLlaborative innOvative sUstainable Regional univerSities” (projekta Nr.101124491) ietvarā.

Dalīties ar ziņu

Citi jaunumi

Autors Rota Rulle 2025. gada 11. jūnijs
Veiksmīgais uzņēmējs un Ventspils Augstskolas absolvents Krišs Pujāts, uzņēmuma Gravity Team līdzdibinātājs atbalstīja Jaunuzņēmumu vadības studentus, ļaujot tiem pielietot studijās iegūtās zināšanas, palīdzot vienam no vadošajiem algoritmiskajiem tirgus veidotājiem un likviditātes nodrošinātājiem kriptovalūtu jomā, kā arī atjaunot un iekārtot studentu koprades telpas. Sadarbība starp studentiem un absolventu Krišu Pujātu tika īstenota, kā papildinājums Jaunuzņēmumu vadības bakalaura programmas formātām “ Learn by doing” , lai studenti varētu pielietot studijās iegūtās zināšanas, praktiski iesaistoties Gravity Team darbos, kas saistīti ar jaunuzņēmumu darbību un vadību, tostarp uzņēmuma administrēšanu, mārketingu, tīmekļa vietņu izstrādi, sociālo tīklu pārvaldību u.c. Par šo palīdzību projektos, studenti izmantoja šos līdzekļus, lai piesaistītu studentus studiju programmai, kā arī īstenotu trīs praktiskos un izglītojošos 3 dienu pasākumus Business Academy Bootcamp, kā ietvaros vairāk kā 60 vidusskolēni iepazina Jaunzuņēmumu vadības studiju procesus, studentus, un īstenoja savas idejas komandās. Turklāt, šī studiju gada sākumā studenti apņēmās atjaunot savas koprades telpas, lai būtu patīkamāk gan tajās pavadīt laiku mācoties, strādājot komandas, gan atvēlēt vietu nelielai atpūtai, kā arī atsvaidzināt telpas, lai būtu prieks uzņemt vieslektorus, uzņēmējus pieredzes stāstiem. Jaunuzņēmumu vadības 3. kursa studenti ziemas brīvo periodu starp studiju semestriem pavadīja augstskolā, lai koprades telpai piešķirtu jaunas krāsas un iekārtojumu. Sadarbības laikā tika iesaistīti vismaz 15 Jaunzuņēmumu vadības studentu, ieguldot kopā 500 stundas darba vairāku studiju gadu laikā. Projektu tematika bija no dizainu veidošanas, kontaktu datubāžu veidošana līdz pat rekrutēšanas mājaslapas izstrādei. Pats galvenais no studentu puses bija pašiem mācīties, kā īstenot un vadīt šāda veida ilgtermiņa sadarbību, lai gan piesaistītu ieinteresētos studentus, vadītu projektus, komunicētu ar Gravity Team par progresu un izdarīto, kā arī mācīties no uzņēmuma komandas un apgūtu uzņēmējdarbības procesus praktiskā pieredzē.
Autors Rota Rulle 2025. gada 10. jūnijs
Ventspils Augstskolas Mūžizglītības centrs aicina pieteikt bērnus aizraujošām vasaras skoliņām, kas paredzētas 6–11 gadus veciem bērniem. Skoliņas norisināsies rotaļīgā un radošā vidē, kur bērni varēs attīstīt savas prasmes angļu valodā, tēlotājmākslā un mūzikā. Angļu valodas skoliņa Skoliņas laikā bērni tiks iesaistīti daudzveidīgās angļu valodas aktivitātēs, kas pielāgotas viņu vecumam un zināšanu līmenim. Tiks veidoti dialogi, spēlētas galda un āra spēles, dziedātas dziesmiņas, zīmēts, krāsots, būs arī iespēja izkustēties Ventspils Augstskolas dārzā – viss angļu valodā un ar prieku! Nodarbības vada: skolotāja Beata Riekstiņa . Skaņu spēļu un radošuma skoliņa Radoša, muzikāla un iedvesmojoša nedēļa bērniem vecumā no 6 līdz 11 gadiem. Skoliņas saturs balstīts Orff mūzikas pedagoģijā, kur bērns nav tikai klausītājs, bet aktīvs, radošs dalībnieks. Tiks izmantoti dažādi mūzikas instrumenti – ksilofoni, blokflautas, džembes, perkusijas, ķermeņa perkusijas, balss un klusums –, lai attīstītu emocionālo inteliģenci, komunikācijas un sadarbības prasmes. Nodarbības vada: Rebeka Busule – mūzikas pedagoģe, Dr. Klauns, Orff metodes praktiķe ar plašu pieredzi darbā ar bērniem, tostarp arī ar bērniem ar īpašām vajadzībām. Tēlotājmākslas skoliņa Nodarbībās bērni attīstīs fantāziju, vizuālo uztveri un spēju redzēto attēlot, tādējādi pilnveidojot asociatīvo un loģisko domāšanu. Tiks apgūta prasme strādāt ar dažādiem izteiksmes līdzekļiem – zīmuļiem, akvareļu un guaša krāsām, izmantojot papīru un krāsaino kartonu. Tiks radīti arī telpiski radošie darbi, izmantojot veidošanas masu un citus materiālus. Nodarbības vada: skolotāja Madara Lilienfelde . Vieta un norises laiks Visas skoliņas notiek Ventspils Augstskolā , Inženieru ielā 101, Ventspilī. Grupu lielums: līdz 10 bērniem. Vasaras skoliņu grafiks: 30.06-04.07. plkst. 13.00-17.00 Tēlotājmākslas skoliņa (6-8 g.v. bērniem) 07.07.-11.07 plkst. 12.30-16.30 Angļu valodas skoliņa (6-8 g.v. bērniem) – GRUPA NOKOMPLEKTĒTA! 14.07.-18.07. plkst. 13.00-17.00 Skaņu spēļu un radošuma skoliņa (6-11 g.v. bērniem) 21.07-25.07. plkst. 13.00-17.00 Tēlotājmākslas skoliņa (9-11 g.v. bērniem) 28.07.-01.08. plkst. 12.30-16.30 Angļu valodas skoliņa (9-11 g.v. bērniem) - GRUPA NOKOMPLEKTĒTA! 04.08.-08.08. plkst. 13.00-17.00 Tēlotājmākslas skoliņa (9-11 g.v. bērniem) 11.08.-15.08. plkst. 9.00-13.00 Angļu valodas skoliņa (6-8 g.v. bērniem) Pieteikšanās: ej.uz/vasaras_skolinas Aicinām izmantot iespēju un padarīt bērnu vasaru jēgpilnu, radošu un prieka pilnu! Vairāk informācijas: +371 63629650 mic@venta.lv Foto: pixabay.com
Autors Rota Rulle 2025. gada 10. jūnijs
7. jūnijā notika profesionālā maģistra studiju programmas “Tulkošana un terminoloģija” maģistra darbu aizstāvēšana. Valsts pārbaudījumu komisija (VPK) priekšsēdētāja Latvijas Universitātes Humanitāro zinātņu fakultātes habilitētā profesora Andreja Veisberga vadībā, uzklausīja deviņu maģistra programmas 1. un 2. kursa studenšu sagatavotās prezentācijas par izstrādātajiem maģistra darbiem. Izcilu vērtējumu saņēma trīs maģistra darbu autores – Sanita Bernšteine par maģistra darbu “Biškopības nozares speciālā leksika: biškopja darbarīku nosaukumi diahroniskā aspektā”, Irina Berestova par izstrādāto maģistra darbu “Sporta terminoloģijas atbilsmju meklējumu grūtības un risinājumi: spēka trīscīņa (EN-LV- DE-RU)” un Paula Denisa Treublute , kura maģistra darbā “Angļu valoda kā sociālo mediju “lingua franca” interferences kontekstā: latviešu digitālā satura autoru valodas lietojuma analīze” pētīja angļu valodas ietekmi uz latviešu valodu. VPK atzinīgi novērtēja arī visus pārējos aizstāvētos maģistra darbus. Ailenda Bulindža-Leitiete izstrādāja maģistra darbu “Ārvalstu ziņu intralingvālā tulkošana Latvijas Radio ziņās vieglajā valodā: teorija un prakse”, kurā analizēja kā ārvalstu ziņās tiek īstenoti vieglās valodas principi intralingvālās tulkošanas procesā. Laura Tuča maģistra darbā “Civilstāvokļa aktu reģistrāciju apliecinošu dokumentu tulkošana un tulkojumu apliecināšana: Vācijas un Latvijas prakses salīdzinājums (DE–LV–DE)” iesaka ieviest Vācijas labo praksi dokumentu apliecināšanā Latvijā – Vācijā dokumentu apliecināšanu veic zvērināti tulkotāji. Linda Auziņa pētnieciskajā darbā “Izglītības speciālās leksikas analīze Latvijas Republikas Augstskolu likumā, Izglītības likumā un to tulkojumos angļu valodā” pievērsās izglītības speciālās leksikas analīzei latviešu un angļu valodā. Rebeka Megija Tujeva maģistra darbā “Aizguvumi zāļu lietošanas instrukcijās (EN-LV-DE)” pievērsās medicīnas tekstu tulkošanas specifikai, bet Beate Katrīna Blanka veica interesantu un nepieciešamu pētījumu “Kristīgo organizāciju un garīdznieku amatu nosaukumu kontrastīvā analīze latviešu, angļu un lietuviešu valodā”. Ramona Ģīle pētījumā “Eirovīzijas dziesmu konkursa televīzijas pārraides subtitru tulkošanas specifika un problēmu risinājumi (EN-LV)” risināja audiovizuālās tulkošanas problemātiku. Apsveicam maģistra programmas beidzējas ar iegūto maģistra grādu! Sagatavoja:  Silga Sviķe, Ventspils Augstskolas asociētā profesore, profesionālā maģistra studiju programmas “Tulkošana un terminoloģija” direktore
Autors Rota Rulle 2025. gada 9. jūnijs
6. jūnijā bakalaura darbus aizstāvēja studiju programmas “Tulkošana un valodu tehnoloģija” studenti. Valsts Pārbaudījumu komisija priekšsēdētāja LU habilitētā profesora Andreja Veisberga vadībā uzklausīja studentu ziņojumus par dažādiem ar tulkošanu, tulkojumzinātni un valodniecību saistītiem pētījumiem. Vairākos darbos tika pētīta daiļliteratūras tulkošana un audiovizuālā tulkošana dažādos aspektos, kā arī mašīntulkošana un MI rīku ģenerēti tulkojumi. Vienā darbā tika pētīta vieglā valoda intralingvālajā tulkošanā, savukārt vēl vienā – radošās tulkošanas un rediģēšanas metode. Vairāki pētījumi tika veltīti speciālajai leksikai un terminoloģijai, aptverot tādas jomas kā skaņu inženieriju, kinoloģiju un opermākslu. Valsts pārbaudījumu komisija par izcilu atzina Darinas Kokļinas pētījumu par frazeoloģismiem ar leksēmu “balts” krievu daiļliteratūrā un to atbilsmēm latviešu un angļu valodā. Teicamu vērtējumu ieguva Samanta Stumbre par skaņu inženierijas terminu atbilsmju meklēšanas grūtību un risinājumu izpēti un Anastasija Gremčuka par skaistumkopšanas preču audiovizuālās reklāmas tulkošanas metodēm. Profesionālo bakalaura grādu ieguva 15 studenti, un drosmīgākās grāda ieguvējas, ievērojot Ventspils Augstskolas tradīciju, pēc aizstāvēšanas lēca strūklakā.
Autors Rota Rulle 2025. gada 5. jūnijs
Ventspils Augstskolas Zinātņu un attīstības nodaļas projektu vadītāja Ieva Kozlova piedalījās apmācību kursā “Professional Communication Skills”, kas norisinājās Maltā. Šī mobilitāte Ievai Erasmus+ programmas ietvaros bija lieliska iespēja attīstīt profesionālās komunikācijas prasmes, pilnveidot starpkultūru sadarbības iemaņas un iegūt jaunas idejas, ko turpmāk izmantot darbā augstskolā. Lasi, kāda ir Ievas pieredz, piedaloties šajā apmācību kursā. Maltā piedalījos apmācību kursā “Professional Communication Skills”, ko organizēja Executive Training Institute (ETI). Šis kurss aptvēra profesionālās komunikācijas prasmju attīstīšanu, tostarp efektīvas starpkultūru komunikācijas tehnikas, prezentācijas prasmes un sadarbības paņēmienus starptautiskā vidē. Dalība mobilitātē, uz kuru devos viena pati no Ventspils Augstskolas, šķita lieliska iespēja “izkāpt no savas ko mforta zonas”, iegūt jaunas zināšanas un pieredzi, kā arī bagātināt profesionālās prasmes starptautiskā vidē. Es vēlējos izzināt labās prakses piemērus no citām valstīm un iegūt jaunas idejas, kuras varētu ieviest savā darbā Ventspils Augstskolā. Paralēli mācībām tika organizēta kultūras programma, kas ļāva iepazīt Maltas vēsturi, tradīcijas un Maltas ievērojamākās vietas. Pirms mobilitātes tika veikta rūpīga plānošana – izstrādāta apmācību mērķa apraksts un saskaņota kursa programma. Mobilitātes laikā saņēmu pilnīgu atbalstu no uzņemošās institūcijas, kas nodrošināja ne tikai kvalitatīvu kursu saturu, bet arī draudzīgu un profesionālu vidi. Pēc mobilitātes man bija iespēja dalīties savā pieredzē un secinājumos ar kolēģiem no kursa. Bijām maza grupa, tikai 7 cilvēki, līdz ar to komunikācija starp mums un pasniedzēju bija bieža, visi pārstāvji bija no dažādām Universitātēm Eiropā. Profesionāli šī mobilitāte man palīdzēja attīstīt komunikācijas prasmes starptautiskā kontekstā, labāk izprast starpkultūru sadarbības nianses un efektīvu saziņu ar dažādu pieredzes līmeņu partneriem. Personiski šī pieredze palielināja manu pārliecību un elastību, kā arī iedvesmoja turpmākajiem profesionālajiem izaicinājumiem. Viens no lielākajiem izaicinājumiem šajā mobilitātē bija tas, ka jādodas pilnīgi vienai, nezināmā virzienā, kā arī pielāgoties pašam kursam, kurš bija ļoti intensīvs pēc satura, vienlaikus aktīvi iesaistoties diskusijās, kā arī piedalīties piedāvātajās kultūras programmās. Nedēļa kopumā bija ļoti intensīva un aktīva. Kolēģiem varu ieteikt kādu reizi doties vienam pašam, kas nav vienmēr viegla, bet ar ļoti lielu pievienoto vērtību, jo tad var ne tikai apmācībās lietot, uzlabot savas svešvalodas prasmes, bet arī sociālajā, kultūras daļā, komunicējot ar kolēģiem no citām valstīm. Izvēlieties kursu, kas atbilst jūsu profesionālajām vajadzībām, tas garantēs, ka gūtās zināšanas būs praktiski pielietojamas. Esam atvērti jaunām metodēm! Erasmus mobilitātē bija ne tikai izaugsmes iespēja profesionālajā jomā, bet arī veids, kā pilnveidot savas starpkultūru komunikācijas prasmes. Erasmus pieredze ir unikāla un bagātinoša – iesaku ikvienam izmantot šo iespēju!
Autors Rota Rulle 2025. gada 5. jūnijs
21. maijā, Ventspils Augstskolā (VeA) pulcējās studenti un mācībspēki, lai kopīgi atzīmētu Kultūras dienu ar nosaukumu "Kultūras aisbergs". Pasākumā tika piedāvāta aizraujoša programma ar iespēju iepazīt dažādu kultūru pārstāvjus, kas studē un strādā VeA, kā arī ielūkoties viņu pārstāvēto kultūru šķautnēs – aisberga redzamajā daļā un arī tā visdziļākajos slāņos. VeA lektore Rūta Maltisova sniedza ievadrunu, aicinot klātesošos izbaudīt pasākumu un iepazīt dažādās kultūras. Ārvalstu studenti no 7 dažādām valstīm – Latvijas, Itālijas, Spānijas, Ķīnas, Francijas, Indijas un Turcijas prezentēja savu kultūru, tās īpatnības un nianses, laužot dažādus stereotipus un cienājot klātesošos ar tradicionālajiem ēdieniem un dzērieniem. 
Citas ziņas