Eiropas nākamās paaudzes mazās pilsētas

PROJEKTS

Eiropas nākamās paaudzes mazās pilsētas

1. Pamatinformācija

Projektā iesaistītās pilsētas:Ventspils un Valmiera


Projekta nosaukums: Eiropas nākamās paaudzes mazās pilsētas (Next Generation Micro Cities of Europe)


Projekta mērķis: Veicināt Ventspils un Valmieras ekonomiku un biznesa vidi. Projektā ieviestie inovatīvie risinājumi attīstīs darba spēka prasmes un kapacitāti, kā arī sniegs labvēlīgus priekšnosacījumus uzņēmējdarbības attīstībai un jaunu darba vietu radīšanai.


Projekta prioritāte: Darbavietas un prasmes vietējā ekonomikā (Jobs and skills in the local economy)


Projekta budžets: € 6,246,405.15, tai skaitā ERAF līdzfinansējums € 4,997,124.12


Projekta sākums: 01/11/2018


Projekta beigas: 31/10/2021


Kontaktinformācija: Projekta vadītāja Ventspils Augstskolā –  līdz 2021.gada jūnijam Maija Cēbere, maija.cebere@venta.lv, no 2021.gada jūlija - Gvido Grīnbergs, gvido.grinbergs@venta.lv.


Projektu līdzfinansē Eiropas Reģionālās attīstības fonds iniciatīvas “Pilsētu inovatīvās darbības” ietvaros. Šī informācija atspoguļo vienīgi autora viedokli, un iniciatīvas “Pilsētu inovatīvās darbības” iestādes neatbild par šīs informācijas potenciālajiem izmantošanas veidiem.

2. Partneri

Ventspils pilsētas dome, Valmieras pilsētas pašvaldība, Ventspils Augsto tehnoloģiju parks, Valmieras Attīstības aģentūra, Ventspils Tehnikums, Valmieras Tehnikums, Ventspils Augstskola, Vidzemes Augstskola, SIA Aspired, SIA IntelliTech.

3. Pilsētu izaicinājumi

Tādas Eiropas mazās pilsētas kā Ventspils un Valmiera spēlē nozīmīgu lomu Eiropas ekonomikā. Tās kļūst par reģionāliem ekonomikas centriem, piedāvājot vispusīgus pakalpojumus, iespējas un dinamisku vidi attīstībai. Ventspils un Valmiera ir līdzīga profila pilsētas. Tās izmanto globālās un digitālās iespējas un ievieš virkni inovāciju. Ventspils un Valmiera izveidojušas spēcīgu partnerību, lai risinātu kopīgus izaicinājumus.
  • Ventspils un Valmiera, analizējot tās kopā, katru gadu sarūk vidēji par 0,59%. Kaut gan situācija uzlabojas, emigrācijas dēļ notiek smadzeņu aizplūšana. Uzņēmumiem arvien biežāk trūkst kvalificēta darbaspēka, jo īpaši IKT un citās tehniskajās nozarēs.
  • Pilsētās trūkst pilnvērtīga karjeras attīstības atbalsta gan skolēniem un studentiem, gan pieaugušajiem. Ārkārtīgi maz jauniešu savu karjeru izvēlas STEM jomās. Pieaugušajiem nepieciešami pārkvalificēšanas pasākumi. Iedzīvotājiem jāattīsta digitālās prasmes.
  • Tehniskās nozares arvien vairāk pieprasa kvalificētus tehniskos speciālistus. Starp piedāvājumu un pieprasījumu veidojas liela plaisa. Pieprasījums pēc IKT speciālistiem divas līdz trīs reizes pārsniedz piedāvājumu.
  • Tehnikumi un augstskolas ne vienmēr tiek līdzi straujajām pārmaiņām, kas notiek darba tirgū un ko diktē pārāk dažādo paaudžu atšķirības. Trūkst modernu izglītības programmu, mācību procesā nepilnvērtīgi integrētas jaunākās izglītības tehnoloģijas. Pārāk maz ārvalstu studentu izvēlas mazo pilsētu augstskolas kā savu studiju vietu.
  • Mazo pilsētu publiskais sektors pārāk kūtri iesaistās sadarbībā ar industriju un izglītības iestādēm. Nepieciešams palielināt atbalstu industrijai jaunu darba vietu radīšanā, veicinot kopīgus projektus ar izglītības iestādēm un pētniecības institūtiem. Jārealizē aktīvs un inovatīvs mārketings vietējo un ārvalstu tiešo investīciju piesaistē, īpaši tehniskajās nozarēs.

4. Projektā piedāvātie risinājumi

Projektā Ventspilī un Valmierā tiek ieviestas vairākas pilsētu attīstības inovācijas. Projekta risinājumi un rezultāti kļūs par iedvesmu citām Eiropas mazajām pilsētām augt un attīstīties.
  • Visaptverošas karjeras attīstības atbalsta sistēmas ieviešana skolēniem, studentiem un pieaugušajiem, balstoties uz Gatsby Foundation labas karjeras atbalsta principiem. Sistēma ietver darbaspēka pārkvalificēšanu IKT sektoram un digitāla risinājuma izstrādi talantu piesaistīšanai.
  • Paaudžu mārketinga stratēģijas un rīcības plānu izstrāde un īstenošana pilsētu tehnikumos un universitātēs.
  • Digitālo inovāciju centra „EdTech Factory” izveide izglītības sektoram. Centrs kļūs par izglītības tehnoloģiju (EdTech) pionieri, jaunradītāju, kas palīdz izglītības organizācijām un uzņēmumiem kļūt konkurētspējīgākiem.
  • EdTech risinājumu ieviešana tehnikumos un universitātēs – gan tehniskie risinājumi, gan pielāgotas un jaunas studiju programmas, pieejas un metodoloģija.
  • Inovāciju grantu atbalsta programmas īstenošana biznesa inovāciju projektiem. Atbalsta programma pilotēs Doblin Deloitte desmit inovāciju tipu pieeju un veicinās nozaru, izglītības iestāžu un pētniecības institūtu kopīgu projektu realizēšanu. Tiks testēta pieeja „visa pilsēta kā inovāciju testgultne jeb testēšanas vide”.
  • Atvērta tipa prototipēšanas un koprades vietvides (makerspace) izveide mazajās pilsētās. Centri atbalstīs jaunuzņēmumus un biznesa ideju autorus, kā arī veicinās resursu kopīgošanu un tehnisko nozaru entuziastu kustību.
  • Inovatīvu ārvalstu tiešo investīciju stratēģijas un mārketinga plāna izstrāde un īstenošana. Aktivitāte ietvers ārvalstu tiešo investīciju piesaistes kampaņas pilotēšanu. Tiks testēta pieeja „visa pilsēta kā inovāciju testgultne jeb testēšanas vide”.

5. Sagaidāmie rezultāti

  • Pieaug studentu skaits gan universitātēs, gan tehnikumos, jo īpaši aizpildot visas pieejamās studiju vietas IKT fakultātēs.
  • Starptautisko studentu īpatsvars abās universitātēs sasniedz Eiropas vidējo rādītāju (9%).
  • Tehnikumos un universitātēs ieviesti četri EdTech risinājumi. Tos regulāri izmanto skolēni, studenti, skolotāji un pasniedzēji no IKT un citām fakultātēm un studiju programmām.
  • Digitālo inovāciju centrs “EdTech Factory” izstrādājis vismaz 10 jaunus EdTech risinājumus izglītības sektoram.
  • Pilsētām piesaistīti vismaz 100 IKT talanti, un vismaz 100 cilvēki pārkvalificēti IKT nozares vajadzībām.
  • Karjeras attīstības atbalsta pasākumos iesaistījušies vismaz 1000 skolēni. 250 skolēni piedalījušies vasaras nodarbinātības programmas pilotprojektā.
  • Vairāk skolēnu izvēlas STEM jomas kā savu nākotnes karjeras virzienu.
  • Pilsētās izveidotas un darbojas divas koprades vietvides (Makerspace). Tās piedāvā regulārus pasākumus un pakalpojumus, kas veicina tehnisko nozaru entuziastu kustību, resursu kopīgošanu un komercializējamu produktu prototipu attīstību.
  • Uzņēmumos ieviestas vismaz 10 inovācijas. Abās pilsētās izveidoti vismaz 20 jauni uzņēmumi un radītas vismaz 160 jaunas darba vietas.
  • /2021. gadā abas pilsētas iegūst 1. un 2. vietu mikro pilsētu kategorijā fDi Magazine, kas ir Financial Times publikācija, Nākotnes Eiropas pilsētu un reģionu reitingā.
  • Daudz rezultātu pārnesti uz citām Eiropas mazajām pilsētām.

Projekta aktualitātes

Autors Raitis Didrihsons 15 okt., 2021
Aizvadīta projekta “Eiropas nākamās paaudzes mazās pilsētas” (“Next Generation Micro Cities of Europe”) noslēguma konference, kurā iesaistītie projekta partneri, izglītības jomas eksperti un citi viesi dalījās pieredzē, gūtajās atziņās un secinājumos par ieviestajām inovācijām pilsētu attīstībā.
Autors Janis Gulbis 12 okt., 2021
Since November 1, 2018, Ventspils University of Applied Sciences has been involved in the project “Next Generation Micro Cities of Europe”. Ten cooperation partners from Ventspils and Valmiera are participating in the project. During the implementation of the project, several innovative products have been developed to introduce and use digital solutions that would considerably improve the workflow at the Ventspils University of Applied Sciences. These innovative products are available to use by both the staff and students of the Ventspils University of Applied Sciences.
Autors Raitis Didrihsons 12 okt., 2021
Ventspils Augstskola kopš 2018.gada 1.novembra iesaistīta projektā “Eiropas nākamās paaudzes mazās pilsētas” (“Next Generation Micro Cities of Europe”). Projektā kopumā piedalās desmit sadarbības partneri no Ventspils un Valmieras. Projekta īstenošanas laikā tika izstrādāti vairāki inovatīvi produkti, ar mērķi ieviest un izmantot tādus digitālos risinājumus, kas ievērojami uzlabotu procesu norisi Ventspils Augstskolā. Šie inovatīvie produkti tagad ir plaši pieejami un izmantojami gan Ventspils Augstskolas darbinieku, gan studentu vidū.
Autors Reinis Hartmanis 16 jūn., 2021
Ventspils Augstskolā (VeA), 15. jūnijā, svinīgā atmosfērā tika atklāta video studija, kas būs tehniskais atbalsta punkts tālmācības virziena video satura veidošanai un studiju programmu digitalizācijai. Video studijā pieejams modernākais aprīkojums, kas būs pieejams gan Ventspils Augstskolas, gan Ventspils Tehnikuma un citu Ventspils izglītības iestāžu personālam. VeA rektors profesors Kārlis Krēsliņš uzsvēra, ka studija ir izcils ieguvums augstskolai un dos iespēju sagatavot izcilu studiju saturu. Atklāšanas pasākumā piedalījās arī Ventspils domes priekšsēdētāja 1. vietnieks Jānis Vītoliņš, atzinīgi novērtējot VeA sasniegto un prasmīgi izmantoto projekta finansējumu, lai iekārtotu video studiju. Apstiprinot Ventspils Tehnikuma gatavību izmantot studijas sniegtās iespējas, atklāšanā piedalījās arī tehnikuma direktore Kristīne Vāgnere - Davidova. Arī citas Ventspils izglītības iestādes ir aicinātas izmantot studiju, un Ventspils izglītības pārvaldes vadītāja Ineta Tamane aicinās to darīt. Īpašs paldies studijas tapšānā ir jāsaka projekta “Eiropas nākamās paaudzes mazās pilsētas” projekta vadītājai Laurai Čoderei un VeA Zinātnes un attīstības daļas vadītajas vietniecei Maijai Cēberei, kuras virzīja ideju par studijas nepieciešamību un īstenoja to dzīvē. Visi atklāšanas dalībnieki bija vienisprātis, ka jaunais aprīkojums jāliek pie darba un jāizmanto izcila digitāla mācību satura sagatavošanai. Studijas lepnums ir gaismas tāfele, un ar tās palīdzību docētājs varēs ērti rakstīt nepieciešamo informāciju uz tāfeles, neuzgriežot muguru kamerai. Video ierakstīšanu no diviem dažādiem leņķiem nodrošina divas videokameras ar lielisku tālummaiņu un ieraksta kvalitāti, kā arī viena spoguļkamera - mazāka apgaismojuma situācijām un tuvplānu filmēšanai. Audio ieraksta kvalitāti un daudzpusību nodrošina dažādu tipu profesionāla līmeņa mikrofoni, kurus pēc nepieciešamības var piestiprināt statīvam, kamerai, runātājam vai novietot uz galda diskusiju un sarunu ierakstīšanai. Studijas apgaismojumu nodrošina vairākas LED gaismas, kas ļauj pielāgot nepieciešamo apgaismojumu. Dabīgās gaismas bloķēšanai izmantoti speciāli gaismas necaurlaidīgi aizkari. Video studija izveidota projekta “Eiropas nākamās paaudzes mazās pilsētas/ Next Generation Micro Cities of Europe (UIA03-250)” ietvaros.
Autors Reinis Hartmanis 14 maijs, 2021
Ventspils Augstskolā (VeA) darbu sāk video filmēšanas studija, kas būs tehniskais atbalsta punkts tālmācības virziena video satura veidošanai un studiju programmu digitalizācijai. Ar iegādāto aprīkojumu gandrīz 30 000 eiro vērtībā VeA apliecina savu gatavību arī neklātienes studiju programmu īstenošanai. Šobrīd katrai VeA fakultātei izstrādes stadijā ir viens tālmācības kurss, kurā tiks izmantots video formāts un interaktīvi elementi. Jaunie tālmācības kursi tiks piedāvāti studentiem rudens semestrī kā brīvās izvēles jeb C daļas kursi. Nākamā gada pavasarī plānots piedāvāt interesantus video mācību kursus datorzinātnēs, elektronikā, uzņēmējdarbībā un tulkošanā arī vidusskolēniem. Video filmēšanas studiju plānots izmantot gan jaunu tālmācības kursu satura izveidei, gan arī esošo studiju kursu modernizācijai un digitalizācijai. Jaunajā studijā ir pieejams tehniskais aprīkojums kvalitatīva video un audio satura veidošanai, kā arī atbilstoša programmatūra izveidoto materiālu apstrādei. Studijā būs pieejama arī individuāla filmēšanas darba vieta, kurā ir dators, kamera, atbilstošs apgaismojums un mikrofons, nodrošinot ikvienam docētājam vieglāku un ērtāku vienkāršu video ierakstīšanu. Jauniegūtais tehniskais nodrošinājums ļaus veidot tiešsaistes seminārus, lekcijas, kā arī straumēšanu sociālajos tīklos, piemēram, YouTube . Studijā būs pieejama gaismas tāfele, kas ir izgaismots stikls, un ar tās palīdzību pasniedzējs varēs ērti uzrakstīt nepieciešamo informāciju uz tāfeles, neuzgriežot muguru studentiem. Video ierakstīšanu no diviem dažādiem leņķiem nodrošina divas videokameras ar lielisku tālummaiņu un ieraksta kvalitāti, kā arī viena spoguļkamera - mazāka apgaismojuma situācijām un tuvplānu filmēšanai. Audio ieraksta kvalitāti un daudzpusību nodrošina dažādu tipu profesionāla līmeņa mikrofoni, kurus pēc nepieciešamības var piestiprināt statīvam, kamerai, runātājam vai novietot uz galda diskusiju un sarunu ierakstīšanai. Studijas apgaismojumu nodrošina vairākas LED gaismas, kas ļauj pielāgot nepieciešamo apgaismojumu. Dabīgās gaismas bloķēšanai tiks izmantoti speciāli gaismas necaurlaidīgi aizkari. Iegādāta arī iekārta, kuru iespējams piestiprināt pie kameras un kas attēlo scenāriju un runas tekstu, tādējādi runātājam nav jānovēršas un viņš var tekstu lasīt, tieši skatoties kamerā. Video filmēšanas studija izveidota projekta Nr. UIA03-250 “Eiropas nākamās paaudzes mazās pilsētas/ Next Generation Micro Cities of Europe” ietvaros.
Autors Reinis Hartmanis 15 apr., 2021
Šī gada 8. un 9. aprīlī ERAF iniciatīvas Pilsētu inovatīvās darbības projekta “Eiropas nākamās paaudzes mazās pilsētas” Ventspils pilsētas partneri (Ventspils pilsētas dome, Ventspils Augstskola, Ventspils Tehnikums, Ventspils Augsto tehnoloģiju parks, SIA Aspired) LTRK pasākuma ietvaros dalījās ar līdz šim projektā realizētajām aktivitātēm. Ventspils pilsētas domes Ekonomikas nodaļas projekta vadītāja Laura Čodere informēja par projektu, kurā iesaistījušās divas pilsētas - Ventspils un Valmiera (kopā 10 partneri) norādot, ka Ventspils vienmēr ir bijusi atvērta jaunām un inovatīvām idejām. Laura Čodere uzsvēra, ka šāds projekts ļauj pilsētām testēt un pārbaudīt praksē vēl līdz šim nepieradinātas, inovatīvas idejas. Galvenais projekta mērķis ir jaunu darba vietu radīšana, cilvēkresursu piesaiste, dažādu jaunu izglītības tehnoloģiju ieviešana un testēšana, kā arī investoru piesaiste. Ventspils pilsētas domes Ekonomikas nodaļas Cilvēkresursu piesaistes speciāliste Ina Servuta informēja par LIVIN Ventspils kontaktpunktu, tā izveidi, funkcijām un lomu jaunu iedzīvotāju piesaistē Ventspils pilsētai. Dalījās ar informāciju par mājas lapas www.livinventspils.lv izveides mērķiem, tur atrodamo informāciju par pārcelšanās, atgriešanās un darba iespējām Ventspilī. Aicināja Ventspils darba devējus aktīvāk iesaistīties šīs mājas lapas lietošanā, veidojot kopēju darba sludinājuma platformu Ventspilī. Ventspils Tehnikuma projektu vadītājs Elvis Binders-Čoders iepazīstināja ar virtuālās realitātes klasi, un digitālo mācību līdzekļu ieviešanu un nozīmīgumu mācību procesā. Virtuālās realitātes klase dos iespēju Ventspils Tehnikuma audzēkņiem paplašināt mācību pieredzi. Norit mārketinga aktivitātes, kas saistītas ar jaunas mājas lapas atklāšanu, iestrādājot virtuālo tūri pa Ventspils Tehnikums telpām. Tiek izstrādāta sociālo mēdiju kampaņa, kā arī notiek vienotās identitātes izveide. Ventspils Augstskolas Zinātņu un attīstības daļas vadītāja vietnieka p.i. investīciju piesaistes un projektu īstenošanas jautājumos Maija Cēbere informēja, ka projektā sasniedzamais mērķis un uzdevums saistīts ar attālināto mācību pieejamību un attīstības veicināšanu. Nodota lietošanā interaktīvā digitālā klase. Tiek attīstīta video filmēšanas studija, lai pasniedzēji varētu sagatavot video mācību materiālus. Jaunas darba vietas izveide – tālmācības metodiķis – atbalsts kolēģiem jauno tehnoloģiju rīku apgūšanā. Tiek izstrādāta aplikācija VeApp, kurā būs paredzēta unificēta lekciju plānošana, satura vadība un tīklošanas sistēma, kas ievērojami atvieglos kā mācībspēku, tā arī studentu ikdienas gaitas un izziņas. Ventspils Augsto tehnoloģiju parka projekta vadītājs Mārtiņš Velde informēja, ka saistībā ar jaunu darba vietu radīšanu Ventspils pilsētā, pirmkārt, tiek uzrunāti potenciālie IKT darba devēji, otrkārt, tiek īstenotas apmācības jeb pārkvalifikācijas programmas, iesaistot citu nozaru darbiniekus IKT prasmju darbos. Projektā līdz šim apmācītas 110 personas, no kurām 30 jau ir iesaistījušās IKT prasmju darbos. Projekta ietvaros tiek attīstīta tehniskās jaunrades jeb koprades darbnīca (Makerspace), galveno uzsvaru liekot uz dizainu un dažādām apdrukas tehnoloģijām. Vēl viena no projekta aktivitātēm ir jaunuzņēmumu apmācību organizēšana – gan teorētiski, gan praktiski. Tiek izstrādāts jauns izglītības tehnoloģiju risinājums – nākotnes apmācību klase ķīmijā, fizikā, matemātikā vispārējās izglītības skolās Latvijā. SIA Aspired valdes priekšsēdētājs Dāvids Egle ziņoja, ka projekta ietvaros tiek īstenotas divas lielas, svarīgas aktivitātes. Pirmkārt, tiek radīta inovatīva izglītības tehnoloģija – attālinātās vadības robots, kurš būs pieejams Ventspils Zinātnes un Inovāciju centrā, un ar tā palīdzību būs iespējas iepazīties ar tur esošajiem eksponātiem. Otrkārt, tiek vadīta prototipēšanas laboratorija sadarbībā ar Ventspils Augsto tehnoloģiju parku. SIA Aspired ražošanas telpās izvietotas CNC iekārtas, krāsošanas kameras, metināšana, 3d printēšana, aksesuāru montāžas iekārtas, kā arī kombinētais kokapstrādes galds, kas dod iespēju no idejas par produktu tikt līdz izveidotam prototipam. Vairāk par projektu - https://www.ventspils.lv/lat/investicijas_un_projekti/nextgen_microcities/ Projektu līdzfinansē Eiropas Reģionālās attīstības fonds iniciatīvas "Pilsētu inovatīvās darbības" ietvaros. Šī ziņa atspoguļo vienīgi autora viedokli, un iniciatīvas "Pilsētu inovatīvās darbības" iestādes neatbild par šīs informācijas potenciālajiem izmantošanas veidiem.
Autors Reinis Hartmanis 29 marts, 2021
Ventspils Augstskolas (VeA) IT fakultātes darbinieki un studenti ir uzstādījuši jau trešo gudro putnu barotavu. Pateicoties sadarbībai ar Ventspils Piejūras brīvdabas muzeju, barotava uzstādīta muzeja teritorijā, un par to aizgādību uzņēmās Ventspils 1. pamatskolas skolēni. Jau ziņots, ka VeA ir sākusi iniciatīvu “Putnu skola”, lai sniegtu iespēju skolēniem attālnāto mācību laikā nodarboties ar vizuāli uztveramu dzīvās dabas pētniecību. Putnu barotava ir aprīkota ar kameru un interneta pieslēgumu, sniedzot iespēju skolēniem un citiem interesentiem novērot putnu daudzveidību tiešraidē vietnē putni.venta.lv . Putnu daudzveidībai Ventspilī var sekot līdzi jau minētājā putnu barotavā Piejūras brīvdabas muzejā, kā arī barotavās, kas uzstādītas VeA dārzā un pie Ventspils 2. pamatskolas. Putnu barotavu detaļas ir izgatavotas VeA laboratorijās, pateicoties projekta “Eiropas nākamās paaudzes mazās pilsētas/ Next Generation Micro Cities of Europe (Nr. UIA03-250)” finansētajiem jaunieguvumiem, proti, lāzergriezējam, kas ļauj baratovai nepieciešamās detaļas izgriezt ar milimetra precizitāti, kā arī kamerām un mikroshēmām, kas ļauj gudrajai puntu barotavai funkcionēt. Šajā pavasarī ir plānots uzstādīt vēl trīs barotavas, turpinot sadarbību ar Ventspils skolām un bērnudārziem. Iniciatīvai “Putnu skola” ambīcijas ir augstas: “Lai veicinātu skolēnu interesi par inženierzinātnēm un padarītu VeA laboratoriju resursus pieejamākus skolu jaunatnei, šī gada rudenī plānojam skolēniem dot iespēju pašiem izgatavot gudrās putnu barotavas, un uzstādīt tās dažādās vietās pilsētā un novadā,” stāsta VeA Inženierzinātņu laboratorijas vadītājs Jānis Šate.
Autors Reinis Hartmanis 25 febr., 2021
Ventspils Augstskolas (VeA) Inženierzinātņu laboratorijas darbinieki un IT fakultātes studenti ir noslēguši darbu pie gudrās putnu barotavas, kas ceturtdien, 25. februārī uzstādīta Ventspils 2. pamatskolā. Putnu barotava ir aprīkota ar kameru un interneta pieslēgumu, sniedzot iespēju skolēniem un citiem interesentiem novērot putnu daudzveidību tiešraidē vietnē putni.venta.lv . Šis ir pirmais solis aktivitātē “Putnu skola”, kuras mērķis ir pētniecību skolās un nākotnē arī bērnudārzos padarīt vizuāli uztveramu un tādējādi labāk izprotamu procesu. Putnu barotavas detaļas ir izgatavotas VeA laboratorijās, pateicoties projekta “Eiropas nākamās paaudzes mazās pilsētas/ Next Generation Micro Cities of Europe (Nr. UIA03-250)” finansētajiem jaunieguvumiem, proti, lāzergriezējam, kas ļauj baratovai nepieciešamās detaļas izgriezt ar milimetra precizitāti, kā arī kamerām un mikroshēmām, kas ļauj gudrajai puntu barotavai funkcionēt. Minētā projekta vadītāja VeA Maija Cēbere uzsver: “Šīs aktivitātes mērķis ir parādīt skolēniem, ka zināšanas IT un citās STEM zinātnēs var palīdzēt uzzināt vairāk arī par citām mūsu apkārtnes lietām vai parādībām, šajā gadījumā, dzīvo dabu. Turklāt, šodien visi saprotam, ka mācību darbs vairs nav iedomājams bez inovatīviem un digitāliem mācību risinājumiem, un VeA ar šo aktivitāti nodemonstrē, ka augstskola spēj veiksmīgi stāties pretim šim izaicinājumam”. Pirmā izgatavotā putnu barotava šodien tika uzstādīta Ventspils 2. pamatskolā, un ar šo notikumu VeA uzsāk aktivitāti “Putnu skola”, kas dos iespēju skolēniem arī attālināto mācību laikā mācīties pētniecības procesu un pildīt praktiskos darbus. Ventspils 2. pamatskolas bioloģijas skolotājas atzīmē, ka šobrīd ir īpaši svarīgi skolēniem veikt praktiskos darbus, jo tas dažādo mācību formātu un ļauj vieglāk gūt priekšstatu par dzīvās dabas daudzveidību Ventspilī. Arī 2. pamatskolas direktore Sintija Birziņa atzinīgi vērtē sadarbību ar VeA, kas piedāvā tehnoloģiskus risinājumus, kā skolēniem veikt praktiskos darbus dabaszinībās šajā izaicinošajā pandēmijas laikā. Ļoti iespējams, ka nākamajā mācību gadā skolēni šādas barotavas varēs veidot paši, apmeklējot augstskolas laboratorijas un iesaistoties VeA STEM klubā, kuru arī atbalsta projekts “Eiropas nākamās paaudzes mazās pilsētas”. Gudrā putnu barotava tapa VeA Inženierzinātņu laboratorijās, kuras vada Jānis Šate. “Mēs ļoti cenšamies, lai tās iespējas, kuras ir pieejamas Ventspils Augstskolas mācību laboratorijās būtu pieejamas arī Ventspils skolu skolēniem. Ilgtermiņā gribētos, lai skolotājiem VeA mācību laboratorijas kļūtu par vietu, kur vienkārši un brīvi var piekļūt dažādiem tehnoloģiskajiem risinājumiem,” tā Jānis Šate. Tuvākajā nākotnē VeA uzsāks sadarbību arī ar citām Ventspils pilsētas un novada skolām un bērnudārziem, lai arī šīs mācību iestādes kļūtu par “Putnu skolas” aktivitātes dalībniecēm, iegūstot savā rīcība gudrās putnu barotavas un sniedzot iespēju skolēniem vērot putnu ikdienu, netraucējot putnus un iegūstot tādu informāciju, kāda nav iespējama, neizmantojot STEM zināšanas un IT resursus. Tiešraidi no Ventspils 2. pamatskolas putnu barotavas skaties putni.venta.l v
Ventspils Digitālā centra pārstāvji tika iepazīstināti ar interaktīvās digitālas klases sniegtajām i
Autors Reinis Hartmanis 16 okt., 2020
Vakar, 14.oktobrī, Ventspils Augstskolā (VeA) viesojās Ventspils Digitālā centra pārstāvji, kuriem tika parādīta jaunā interaktīvā digitālā klase un pastāstīts par turpmākajiem augstskolas attīstības plāniem.
Autors Una Bitmane 16 sept., 2020
Pirmdien, 14. septembrī, Ventspils Augstskolas (VeA) pārstāvji devās pieredzes apmaiņas braucienā uz Rīgas 1.Tālmācības vidusskolu un Biznesa, mākslas un tehnoloģiju augstskolu “RISEBA” projekta Eiropas nākamās paaudzes mazās pilsētas/ Next Generation Micro Cities of Europe (UIA03-250)” (projekts) ietvaros.
Show More
Share by: