Autors Rota Rulle
•
2025. gada 18. augusts
Laika posmā no 2025. gada 16. līdz 20. jūnijam doktora studiju programmas " Ekonomika un uzņēmējdarbība " studente Džeina Kleina-Šnipke piedalījās Erasmus+ BIP mobilitātes projektā “Doktorantūras izglītība”, kurā piedalījās dalībnieki no Bangladešas, Čehijas, Indijas, Indonēzijas, Īslandes, Kipras, Latvijas, Libānas, Lietuvas, Polijas, Portugāles, Rumānijas, Slovākijas, Spānijas un Ungārijas, pārstāvot dažādas nozares – arhitektūru, bioloģiju, biznesu un ekonomiku, izglītības zinātnes, informācijas tehnoloģijas, ķīmiju, psiholoģiju, veselības zinātnes un citas. " Mobilitātes pirmajā dienā, 16. jūnijā, norisinājās reģistrēšanās, tīklošanās pasākumi, kā arī pasaules garšu pasākums, kurā katrs dalībnieks bija sagatavojis uzkodas no pārstāvētās valsts. Mobilitātes otrajā dienā, 17. jūnijā, aktīvi norisinājās lekcijas no deviņiem rītā līdz sešiem vakarā. Pirmajā lekcijā profesors Huans Karvajals ( Joan Carvajal ) dalījās savās zināšanās un pieredzē par doktorantūru, iepazīstinot ar labākajiem veidiem, kā izvēlēties zinātniskos rakstus un izstrādāt literatūras analīzi, kā arī sniedza praktiskus ieteikumus, kā saglabāt motivāciju arī izaicinājumos turpināt doktorantūras studijas un sasniegt izvirzīto mērķi. Vērtīgs uzdevums bija izvirzīt desmit iemeslus, kāpēc sasniegt mērķi – iegūt doktora grādu. Pēcāk divas lekcijas par atvērto zinātni vadīja Luijs Antūnes ( Luis Antunes ) no Porto Universitātes, iepazīstinot ar datu anonimizācijas un pseidonimizācijas tehnikām un rīkiem. Tēma bija sarežģīta, taču ļāva iereaudzīt, ka programmatūras palīdz ātri un ērti veikt datu apstrādi un pielāgošanu, saglabājot būtiskos datus, bet nodrošinot, ka personu dati nav identificējami. Nākamo lekciju vadīja Mara Roguero ( Mar Reguero ) par doktorantūras vadīšanas stiliem, iepazīstinot ar to atšķirībām un atbilstību doktoranta sagatavotībai un personībai. Šīs nodarbības ietvaros katrs doktorants iepazīstināja ar savu doktorantūras stāstu, izvēlēto tēmu un pastāstīja par savu sadarbību ar promocijas darba vadītāju. Noslēgumā divas lekcijas vadīja Hose Maria Kasas ( Jose Maria Casas ) par labbūtību. Nodarbības vairāk bija teorētiskas, iepazīstinot ar labbūtības veidiem un dažādiem teorētiskiem modeļiem un kopumā neapmierināja gaidas, jo tēmai bija augsts potenciāls būt iesaistošai un interaktīvai, taču pēc nodarbībām izmantoju iespēju reflektēt par tēmu un ar dalībniekiem pārrunājām savu pieredzi savas labbūtības veicināšanā. Dienas noslēgumā bija iespēja redzēt cilvēku torņu veidošanas, kas ir nozīmīga Tarragonas tradīcija, mēģinājumu. Mobilitātes trešajā dienā, 18. jūnijā, lekcijas norisinājās no deviņiem rītā līdz sešiem vakarā. Pirmās četras stundas tika aizvadītas mākslīgā intelekta tēmā, iepazīstinot ar mākslīgā intelekta būtību un noderīgiem rīkiem kā aistudio.google.com, platform.openai.com, https://manus.im/, https://www.langchain.com/ , https://chatgpt.com/g/g-NSt9vHJBN-quiz-master, https://scispace.com/, https://www.researchrabbit.ai/ un, pašai izpētot rīkus, atradu https://chatgpt.com/g/g-kZ0eYXlJe-scholar-gpt – nodarbības vadīja Džordijs Dučs ( Jordi Duch ). Pēc pusdienām tika aizvadīta lekcija par uzņēmējdarbības iespējām pēc doktora grāda iegūšanas, kuru vadīja Francisko Andrade ( Francisco Andrade ), taču noslēgumā Džanis Dimitriadis Valladolids ( Yannis Dimitriadis U. Valladolid ) vadīja lekciju par zinātnisko integritāti, kurā analizējām dažādas situācijas akadēmiskajā vidē, diskutējā un vērtējām neētiskus gadījumus. Mobilitātes ceturtajā dienā, 19. jūnijā, lekcijas norisinājās no deviņiem rītā līdz sešiem vakarā, taču pēc tām sekoja oficiālās doktorantu un organizatoru vakariņas. Pirmo lekciju vadīja Mara Roguero ( Mar Reguero ) par tēmu “sadarbība starp doktorantu un vadītāju”, kurā iepazīstināja ar būtiskiem praktiskiem, organizatoriskiem un uz attiecībām orientētiem jautājumiem, kurus nepieciešams izrunāt ar promocijas darba vadītāju. Dienas turpinājumā Džanis Dimitriadis Valladolids ( Yannis Dimitriadis U. Valladolid ) vadīja nodarbības par laimi doktorantūras laikā, kurās iepazīstināja ar viltvārža sindromu, progresa veicināšanas tehnikām, kā arī projekta ietvaros izstrādātu platformu, kurā plānot, reģistrēt savu pašsajūtu, izaicinājumus un sekot līdzi savam promocijas darba izstrādes progresam. Nodarbības bija interaktīvas, iesaistošas, kā arī domāt veicinošas. Noslēgumā trīs stundu garumā Paskāle Mafija U. Federiko ( Pasquale Maffia, U., Federico II Naples ) vadīja lekcijas – programmā plānotā tēma bija par mīkstajām prasmēm, bet praksē sākotnēji diskutējām par motivāciju publicēt savus zinātniskos rakstus, zinātniskajiem hirše indeksu . Būtiskākie ieteikumi – vienmēr citēt augstas ietekmes žurnālus nozarē darba ievadā, tāpat citēt spēcīgākos konkurentus jomā un neslēpt negatīvus rezultātus vai rezultātus, kas nepiekrīt izvirzītajām hipotēzēm. Otrajā lekcijā profesors dalījās zināšanās par mīkstajām prasmēm un dažādām metodēm sekmīgākai komunikācijai. Atklājums bija “car” metode, kas tiek izmantota, lai strukturēti un efektīvi atbildētu uz uzvedības tipa jautājumiem darba intervijās. Noslēguma diena, 20. jūnijs, sākās ar Debašiša Roja ( Debashish Roy ) lekciju par dzīvi pēc doktorantūras studijām un iegūto prasmju izmantošanu korporatīvajā vidē, iepazīstinot ar savu pētījuma ietvaros izstrādāto modeli. Nākamās divas nodarbības ar nosaukumu“raksti savu disertāciju” vadīja Doloresa Džimeneza (Dolores Jimenez), kurās profesore dalījās ar savām zināšanām, tāpat aktīvi norisinājās grupu darbi, daloties pieredzēs par zinātnisko rakstu izstrādes izaicinājumiem, būtiskiem nosacījumiem sekmīgai pētniecības īstenošanai, literatūras apkopošanai un lasīšanai, kā arī noderīgiem rīkiem zinātnisko rakstu strukturēšanā un izstrādē kopumā. Tāpat iepazināmies ar profesores Taras Brabazones ( Tara Brabazon ) ieteikumiem zinātnisko rakstu analīzē un apkopošanā. Kopumā mobilitāti vērtēju pozitīvi un uzskatu, ka tā sniedza būtisku pienesumu manā doktorantūras ceļā – atbildot iepriekš neatbildētus jautājumus saistībā ar promocijas darba tēmas maiņu, praktiski izmēģinot noderīgus mākslīgā intelekta rīkus, uzzinot par sekmīgas sadarbības struktūru promocijas darba izstrādes sekmēšanai, iepazīstot labbūtības veicināšanas tehnikas, izveidojot kontaktus ar potenciāliem sadarbības partneriem no dažādām pasaules valstīm un augstu novērtēju piešķirto Ventspils Augstskolas Erasmus+ stipendiju mobilitātes īstenošanai."