Piesakies projekta “Kurzemes inovāciju granti studentiem” 4.cikla Granta pieteikumu konkursam!
2020. gada 1. septembris
Ventspils Augstskola (VeA) sadarbībā ar Liepājas Universitāti (LiepU), Ventspils Augsto tehnoloģiju parku (VATP) un Kurzemes Biznesa inkubatoru (KBI) izsludina projekta “Kurzemes inovāciju granti studentiem” 4. cikla Granta pieteikumu konkursu.
Projekta “Kurzemes inovāciju granti studentiem” jeb KInGS mērķis ir sekmēt un attīstīt studējošo inovāciju spēju, uzņēmīgumu, uzņēmējspēju, sabiedrībai vai tās daļai nozīmīgu problēmu risināšanu, kā arī augstskolu un studējošo sadarbību stiprināšanu ar komersantiem.
Projekta mērķa grupa ir visu līmeņu un programmu studējošie augstākās izglītības institūcijās, kā arī koledžu, vispārējās vidējās izglītības un profesionālās izglītības iestāžu izglītojamie (vecumā no 18 gadiem).
Ko Tu iegūsi, piedaloties KInGS?
- Finansiālu un materiālu atbalstu idejas realizācijai vai izpētei līdz 11 127 EUR;
- Jaunus kontaktus un ideju domubiedrus;
- Stipendiju līdz 200 EUR un doktorantiem līdz 218 EUR;
- Kompetentu un profesionālu darba vadītāju;
- Iespēju konsultēties pie Latvijā atpazīstamiem speciālistiem - mentoriem;
- Iespēju piedalīties tīklošanās un motivācijas pasākumos, apmācībās un semināros Ventspilī un Liepājā;
- Iespēju pretendēt naudas balvai
KĀ PIETEIKTIES?
- Izvēlies vienu no attīstības virzieniem:
A. Pētniecība jeb Studentu laboratorija
Izaicinājums: Pētnieciski ietilpīgs process definētas problēmas risināšanai ar mērķi izstrādāt jaunas tehnoloģijas, produktu, procesu vai pakalpojumu, kur idejas vai problēmjautājuma autors ir komersants..
B. Biznesa idejas pirms-inkubācija jeb Start-Up skola
Izaicinājums: potenciālā biznesa izveide un/vai attīstība (studentu pirms-inkubators), kur idejas autors ir students. Uzdevums: izpētīt un attīstīt jaunu produktu vai pakalpojumu. - Piesakies vienam no pieejamiem finanšu atbalstiem:
A. “Mazais” grants - atbalsts sākotnējās izpētes veikšanai. Process problēmu noteikšanai un risinājuma izstrādei, vai tirgus izpēte, risku analīze, biznesa plāna izstrāde - 2 596 EUR apmērā
B. “Lielais” grants - Atbalsts augstākas gatavības līmeņa idejas attīstīšanai vai praktiskās darbības risinājuma/ produkta/ prototipa vai pakalpojuma izstrādei - līdz 11 127 EUR apmērā
Informāciju par to kā pieteikties KINGS projektam meklē mūsu mājas lapā http://inovacijugranti.lv/, facebook lapā www.facebook.com/Kurzemesgranti, vai arī raksti mums kings@inovacijugranti.lv
Projekta partneri: Ventspils Augstskola (VeA), Ventspils Augsto tehnoloģiju parks (VATP), Liepājas Universitāte (LiepU), Kurzemes Biznesa inkubators (KBI), Ventspils Augstskolas attīstības fonds.
Kopējās projekta attiecināmās izmaksas ir 3 318 318.00 EUR. 75% no projekta finansējuma nodrošina ERAF.
Dalīties ar ziņu
Citi jaunumi

Ventspils Augstskolas Tulkošanas studiju fakultātes pētniece un asociētā profesore Silga Sviķe ar pētījumu (plakāta prezentāciju) “ Translation of legal documents, drawing up and certification of translation: Latvian practice ” piedalījās konferencē “ Transius Conference 2025”, kas no 7. līdz 9. jūlijam norisinājās Ženēvas Universitātē, Šveicē. Konferenci organizēja Ženēvas Universitātes Tulkošanas studiju fakultāte kopā ar juridisko un institucionālo tulkošanas studiju centru “TRANSIUS”. Centra galvenais darbības mērķis ir sekmēt tulkošanas studiju pētniecību un izglītību. Šo mērķi centrs īsteno, sadarbojoties ar tulkošanas profesionāļiem, jo īpaši no starptautiskajām organizācijām un Šveices iestādēm, kā arī ar pētniekiem no citām universitātēm. Šogad aprit desmit gadi kopš pirmās “Transius” konferences, un šī ir viena no lielākajām konferencēm par juridisko tekstu un institucionālo dokumentu tulkošanu. Konferencē pulcējās un pētījumus prezentēja 250 dalībnieki no dažādām pasaules valstīm. Aktuāli pētījumi juridisko tekstu tulkošanā notiek par mākslīgā intelekta rīku un lielo valodas modeļu izmantošanu tulkošanā, dokumentu tulkošanas un tulkojumu apliecināšanas specifiku, tulkojumu rediģēšanu un pēcrediģēšanu, kā arī tulkošanas studiju programmu pielāgošanu jaunajām iespējām. Vairāk par konferenci lasāms konferences tīmekļvietnē: https://transius.unige.ch/en/conferences-and-seminars/international-conferences/tc25/cfp Informāciju sagatavoja: TSF pētniece un asoc. prof. S. Sviķe Kopbildes autors ir Transius Centre.

Projekts paredz funkcionālas un estētiski kvalitatīvas atpūtas zonas pilnveidi Ventspils Augstskolas parkā. Tā mērķis ir uzlabot iedzīvotāju dzīves kvalitāti, radot ikvienam ventspilniekam un Ventspils viesim pieejamu, ilgtspējīgu un iekļaujošu vidi atpūtai, meditācijai, zvaigžņu vērošanai, lasīšanai un savstarpējai saskarsmei dabas tuvumā. Parks jau šobrīd ir vizuāli augstvērtīga dabas vide, kas tiek izmantota pastaigām un īslaicīgai atpūtai, taču tajā trūkst labiekārtotu vietu, kas veicinātu aktīvāku izmantošanu. Projekta ietvaros paredzēts uzstādīt šūpuļtīklus, zviļņus, soliņus, izveidot nelielu piknika zonu un pārdomu pieturu ar spēļu galdu (informācija pieejama projekta skicē, vizualizācijā un tāmē – pieejams ŠEIT ). Iecerētās atpūtas iespējas veidos harmonisku vidi, kas dabiskā veidā veicinās iedzīvotāju fizisko, mentālo un sociālo labbūtību pilsētvidei piederīgā dabas stūrī, stiprinot Ventspils tēlu kā zaļu, cilvēkam draudzīgu un viedi plānotu pilsētu. Atpūtas zona būs publiski pieejama visām vecuma un sociālajām grupām – gan studentiem, gan jaunajām ģimenēm, gan senioriem –, ļaujot būt līdzās vienā vidē, vienlaikus baudot dabu. Jauniešiem šāda radoša vide ir īpaši svarīga, lai satiktos, sarunātos, domātu, lasītu, mācītos, radītu jaunas idejas un darbotos ārpus formālās vides savu kompetenču attīstībai. Uzlabojot brīvi pieejamo parku pie Ventspils Augstskolas, tiks stiprināts Ventspils kā modernas, izglītībai un jauniešiem draudzīgas pilsētas tēls, kas piesaista un notur. Šāda iniciatīva piešķirs papildu vērtību gan apkaimes attīstībai kopumā, gan arī tūrisma veicināšanai, nodrošinot atpūtas zonu blakus Ventspils Augstskolas viesnīcai. Šī projekta īstenošana būtu pirmais solis plašākas vīzijas virzienā, lai Ventspils Augstskolas parks kļūtu par modernu, radošu un daudzfunkcionālu koprades vidi ar trīs savstarpēji papildinošiem blokiem: atpūtas zonu ar šūpuļtīkliem, zviļņiem, piknika vietu; sporta zonu ar jau esošo basketbola laukumu, kuru nākotnē papildinātu mūsdienīgi trenažieri, stiepšanās un jogas stacija; radošo zonu ar amfiteātri, kur ikviens varētu īstenot dažādas kultūras un izglītības iniciatīvas. Balsot iespējams līdz 26. jūlijam. Balsot var tikai Ventspilī deklarētie iedzīvotāji. Vairāk par projektu lasi ŠEIT .

2025.gadā Ventspils Augstskolā un Vidzemes Augstskolā uzsākta projekta “VeA un ViA doktorantūras granti” īstenošana, konkursa kārtībā piešķirot granta finansējumu promocijas darbu sekmīgai izstrādei. Pirmajā konkursa kārtā doktorantūras granta atbalstu no Ventspils Augstskolas saņēma divas doktorantes – Līga Pūce un Kristiāna Indra Balode. Iepazīstinām ar granta saņēmējām!

Saules sistēmas planētas radās no smalkiem starpzvaigžņu puteklīšiem. Sablīvējoties starpzvaigžņu miglājam (kurš vēlāk kļūs par Saules sistēmu), puteklīši pamazām salipa arvien lielāki. Šim procesam turpinoties diskā ap proto-Sauli, tie izauga līdz smilšgraudu, zirņu, pupu, oļu utt. izmēram, līdz lidojošu kalnu izmēra “putekļi” augšanu turpināja, jau pievelkot vielu paši ar savu gravitāciju.

Ventspils Augstskolas doktorantūras programmas “Ekonomika un uzņēmējdarbība” doktorante Līga Pūce š.g. jūnijā piedalījās divās augsta līmeņa zinātniskās konferencēs uzvedības ekonomikas jomā: Society for the Advancement of Behavioral Economics (SABE) konferencē Trento, Itālijā 4.-7.jūnijā, prezentējot ziņojumu par uzvedības ekonomikas pavirzīšanas metožu ( nudging ) efektivitāti (“ Exploring Nudging: Effectiveness and Beyond ”); I nternational Association for Research in Economic Psychology (IAREP) konferencē “ Behavioural Insights in Research and Policymaking ” Tartu, Igaunijā 17.-20.jūnijā, prezentējot ziņojumu par uzvedības ekonomikas pavirzīšanas metožu ( nudging ) izmantošanu sabiedrības veselības uzlabošanai (“ Nudging Public Health: An Overview of Reviews ”). Doktorantes apmeklēto konferenču organizatori - SABE un IAREP - ir starptautiski respektablas akadēmiskas organizācijas, kas apvieno vadošos pētniekus uzvedības ekonomikas un ekonomiskās psiholoģijas jomā. Šo organizāciju mērķis ir veicināt izpratni par cilvēku ekonomisko uzvedību, izmantojot uz pierādījumiem balstītas pētniecības pieejas, tostarp eksperimentāla dizaina pētījumus. Doktorante atzīst, ka īpaši novērtē šo konferenču augsto zinātnisko diskusiju līmeni un iespējas apmainīties ar idejām ar jomas izcilākajiem pētniekiem no visas pasaules – gan akadēmiķiem, gan praktiķiem no politikas veidotājus konsultējošām uzvedības pētnieku komandām. Dalība konferencēs tika veikta ar projekta nr. 1.1.1.8/1/24/I/001 “VeA un ViA doktorantūras granti” atbalstu.

Darja šobrīd studē Tulkošanas studiju fakultātē 2. kursā un, papildu mācībām, Darja iesaistās NVA projektā "Darbam nepieciešamo iemaņu attīstība", kur darba vadītājas un lektores Aigas Bāderes uzraudzībā pilda klienta apkalpošanas speciālista pienākumus. Kāda ir tava darba ikdiena? Dalība NVA projektā padara manu ikdienu daudzveidīgāku un aizraujošāku. Es tulkoju preses relīzes Ventspils Augstskolas mājaslapai, izstrādāju vizuālos materiālus, kas noder 4. kursa studējošajiem bakalaura darbu izstrādē, kā arī piedalos izbraukumos uz skolām, popularizējot studiju iespējas mūsu fakultātē. Katru dienu gūstu jaunu pieredzi un attīstu prasmes, kas noderēs nākotnē. Kas tevi pārsteidza strādājot klientu apkalpošanas speciālista amatā ? Mani patīkami pārsteidza, cik nozīmīga loma ir projekta vadītājam. Man ir ļoti paveicies ar projekta vadītāju Aigu Bāderi, kura vienmēr sniegusi atbalstu un palīdzību grūtajos brīžos. Ir ļoti svarīgi, lai blakus būtu kāds, kurš tev tic un saskata potenciālu pat tad, kad pašam rodas šaubas. Esmu pārliecināta, ka bez viņas atbalsta man nebūtu izdevies paveikt tik daudz šo sešu mēnešu laikā. Ar kādiem izaicinājumiem esi saskārusies? Šajā laikā esmu guvusi vērtīgu pieredzi tulkošanā un sapratusi, ka šis darbs ir daudz sarežģītāks, nekā sākotnēji var šķist. Esmu mācījusies no savām kļūdām un iemācījusies, kā rīkoties sarežģītās situācijās – piemēram, kad jātulko amata nosaukumi, personvārdi vai iestāžu nosaukumi valodu kombinācijā latviešu–angļu. Kuri no pienākumiem, tavuprāt, vislabāk atspoguļos tavu nākotnes profesiju? Viena no manām interesēm noteikti ir tulkošana, taču, gūstot pieredzi arī tekstu rediģēšanā, sapratu, ka šī joma mani ļoti uzrunā. Iespējams, nākotnē vēlēšos attīstīt karjeru tieši šajā virzienā. Kā padodas sadarboties ar darba vadītāju un citiem kolēģiem? Īpašs prieks bija sadarboties ar kolēģiem! Mēs kopā esam apmeklējuši vismaz piecas vidusskolas un organizējuši dažādus pasākumus. Pat ja kolēģi ir no dažādām fakultātēm, ir sajūta, ka esam vienota komanda ar kopīgiem mērķiem – motivēt, atbalstīt un iedvesmot cits citu. Šo sajūtu vislabāk raksturo vārdi: uzticēšanās, draudzīgums un sadarbība. Vai uzskati ka dalība projektā "Darbam nepieciešamo iemaņu attīstība" tev palīdzēs pilnveidot darba tirgū pieprasītās prasmes un kompetences? Šī pieredze man devusi plašāku skatījumu uz studiju vidi un personīgo attīstību. Esmu izvērtējusi savas stiprās puses un identificējusi jomas, kurās vēl varu pilnveidoties. Šāda veida iespējas ir ļoti vērtīgas – tās veicina profesionālo izaugsmi un kalpo kā nozīmīgs resurss, veidojot savu karjeras ceļu. Pateicos par iespēju piedalīties projektā un par uzticēšanos, ko izjutu no paša sākuma. Tas mani motivēja censties vēl vairāk un palīdzēja kļūt pārliecinātākai par sevi. Kā Darjai veicas ar iejušanos jaunajā darba vidē? Atbild Darjas darba vadītāja, lektore Aiga Bādere: “Par Darjas nodarbinātību varu teikt tikai to, ka Darja strādā ļoti patstāvīgi un profesionāli. Man šķiet, ka šis projekts ļauj pilnveidot ne tikai saziņas un sadarbības prasmes, bet arī skaidrāk ieskicēt tulkotāja profesijas dažādās šķautnes. Šķiet, ar Darju saprotamies no pusvārda un, ja arī ir kādas neskaidrības, viņa nebaidās jautāt. Līdz šim Darja ir tulkojusi un sagatavojusi preses relīzes, izveidojusi vizuālus materiālus gan par bakalaura darba izstrādes prasībām, gan par prakses nolikumu, sagatavojusi dažādas valodu spēles, kas pārbaudītas gan Latvijas skolās, gan augstskolas pasākumos, piedalījusies Jauno tulkotāju skolas organizēšanā, apkopojusi informāciju par studentu prakses vietām un atsauksmēm un nodrošinājusi cita veida iesaisti tādu uzdevumu izpildē, kas saistīti ar studiju programmu "Tulkošana un valodu tehnoloģija". Patiesi novērtēju iespēju strādāt ar tik spējīgu jaunieti kā Darju”.